La Mare dels Ous

La Mare dels Ous és un recull de partitures per acordió diatònic de dues files i vuit baixos. Al seu interior conté algunes composicions d’acordionistes dels Països Catalans, fetes entre finals del segle XX i principis del segle XXI que trobem classificades per grau de dificultat (un, dos o tres ous) i per gènere musical.

Alumnes de les escoles El Solell, de la Palma de Cervelló; Can Salvi, de Sant Andreu de la Barca; Joan Juncadella, La Guàrdia, La Vinyala, Mare de Déu del Rocío, Sant Jordi i Sant Josep, de Sant Vicenç dels Horts;  Can Coll i Sant Martí, de Torrelles de Llobregat, han participat en l’espectacle de dansa basat en un mostrari de diverses tipologies de danses a partir de les composicions acordionistes de La Mare dels Ous.

Aquesta trobada es dugué a terme a la Sala Pal·ladius de Pallejà el dia 9 de juny de 2009 i fou organitzada pel Seminari de Didàctica de la Música del pla de formació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

A continuació us oferim un reportatge de nou minuts sobre aquesta activitat amb guió i producció del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 i realització i muntatge a càrrec de Fernando Lorza (Serveis Territorials al Baix Llobregat).

La versió completa del document la teniu disponible en DVD a la Mediateca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

DOCUMENTACIÓ SOBRE LA MARE DELS OUS

Algunes instantànies de l’activitat:

Visita del compositor Perepau Jiménez a l’Escola Joan Juncadella. Classe magistral preparatòria de La Mare dels Ous.

Enregistrament de l’Escola La Guàrdia amb la intervenció del seu grup en l’espectacle “La Mare dels Ous”