El Projecte «Gènesi» de Sebastião Salgado

Gènesi és un projecte educatiu que parteix de les fotografies  que el fotògraf brasiler Sebastião Salgado ha fet a diferents indrets de la Terra, on la naturalesa encara conserva tota la seva esplendor. Aquest projecte dóna a les escoles una eina per a la sensibilització i la reflexió sobre la problemàtica medioambiental. Té el suport de la UNESCO i s’emmarca en les seves recomanacions per a la  “Dècada de l’educació per al desenvolupament sostenible”.

Segons el seu promotor, aquesta experiència, que actualment s’està duent a terme al Brasil i a Astúries, té com a principal objectiu “intentar formar a cada alumne perquè sigui capaç d’ajudar a les persones del seu entorn a canviar la seva manera de pensar i d’actuar en relació a la naturalesa”.

Els capítols del projecte es poden consultar al web Sebastião Salgado – Génesis. Els capítols publicats són el de les Illes Galàpagos, l’Amazònia, Tepui (Veneçuela), l’avistament de balenes a la Patagònia, l’Antàrtida, el delta de l’Okavango, el del poble Himba a Namíbia, els goril·les del Parc de Virunga, el poble dels dinkas al Sudan i el Buthan.

Al bloc Proyecto Educativo Génesis Asturias hi trobareu la informació general sobre el desenvolupament del mateix (experiències, recursos, escoles participants…).

1 comentari

1. Retroenllaç: Tweets that mention El Projecte «Gènesi» de Sebastiao Salgado -- Topsy.com