#DENIP2019 Denunciem la presència militar en espais educatius, de formació i de lleure per infants i joves

Un any més celebrem el DENIP: Dia Escolar de la No-violència i la Pau, conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.[1]

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener i propers (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Als països amb calendaris escolars propis de l’hemisferi sud, pot commemorar-se el 30 de març i dies immediats.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau

I també, un any més, hi ha prevista la presència de l’exèrcit al Saló de l’Ensenyament malgrat les demandes del centenar d’organitzacions que integrem la Campanya Desmilitaritzem l’Educació i les mocions i resolucions aprovades pel Parlament de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona en les que s’exigeix la no presència de l’exèrcit en cap espai educatiu, de formació o de lleure.

D’aquí que se us proposi un seguit d’accions per aconseguir que l’exèrcit espanyol no participi en el  Saló de l’Ensenyament: la primera actuació pot ser l’enviament d’uncorreu electrònic a Fira de Barcelona (info@firabarcelona.com) i al Saló de l’Ensenyament (Lpararols@firabarcelona.com) mostrant el vostre rebuig a la presència de l’exèrcit i demanant que no se’ls accepti.

Per facilitar-vos la tasca d’enviament, aquí disposeu d’una proposta de redactat:

El Centre/Consell Escolar de …………………… volem manifestar-vos que rebutgem la presència de l’exèrcit al Saló de l’Ensenyament de Barcelona, un espai educatiu i de formació que no li és propi. No compartim que allistar-se a l’exèrcit tingui un valor educatiu ni sigui una sortida professional pel nostre alumnat. Ans el contrari, promou els valors de la guerra en oposició als de la convivència i la cultura de la pau que treballem quotidianament al nostre centre.

Les armes no eduquen, les armes maten. Per tots aquests motius, us emplacem a no permetre la seva presència el mes de març vinent.

També podeu fer difusió del cartell de la campanya “En sereu còmplices un any més? Fora l’exèrcit del Saló de l’Ensenyament” que acompanya aquest post.

I amb el vostre alumnat podeu treballar aquest excel·lent document: l’Eina en el què es prioritza el treball dels moviments socials i civils de resistència no-violenta, pel foment de la pau, del respecte i la convivència i la resolució no-violenta dels conflictes.