XI OLIMPÍADA DE BIOLOGIA DE CATALUNYA 2021 (Telemàtica)

L´Olimpíada constarà d´una prova teòrica que es realitzarà el dimecres 3 de febrer de 2021 de 16 a 19 hores i d’una prova pràctica que es farà el dimecres 10 de febrer de 2021 a les 15 hores.

A causa de la pandèmia de la Covid-19, no se sap si el proper mes de febrer serà possible reunir molts alumnes de diferents centres en les Universitats col·laboradores, per tant aquesta edició la prova teòrica es farà de FORMA TELEMÀTICA en cada un dels centres educatius. Som conscients que aquest curs ja esteu fent un sobreesforç degut a la pandèmia, però no ens queda més remei que demanar-vos que feu de coordinadors entre la OBC i els vostres alumnes estant presents, posant els ordinadors i vigilant el desenvolupament de la prova durant la tarda del dimecres 3 de febrer de 2021 de 16 a 19,00h. Moltes gràcies. Una vegada més es fa patent que les olimpíades de biologia no es podrien fer sense la indispensable tasca del professorat de Secundària, que informa i anima a participar al seu alumnat de forma completament desinteressada.

Per a poder participar, el dimecres 3 de febrer de 2021 de 16 a 19,00h a cada centre educatiu el/la professor/a i cadascun dels alumnes participants hauran de disposar d’un ordinador amb connexió a Internet. Us posem a continuació l’enllaç al protocol que se seguirà en aquesta prova teòrica telemàtica. (Protocol de la prova teòrica telemàtica).  Per comprovar que tots els ordinadors de tots els centres poden accedir a la prova teòrica, el dilluns 1 de febrer de 2021 a les 18 hores es realitzarà, només amb el professorat, un simulacre d’inici de prova.

Com en els anys anteriors la prova teòrica, consistirà en cinquanta preguntes tipus test, en les que només una de les quatre respostes és la correcta. Al  web de l’OBC es poden veure bastants preguntes d’edicions anteriors (http://olimpiadadebiologia.cat/index.php/examens/), tant dels exàmens teòrics com dels pràctics.

La prova pràctica es realitzarà el dimecres 10 de febrer de 2021 a les 15 hores a  la Facultat de Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (Bellaterra). A ella només aniran el millor classificat de cada seu (Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Vic) i els 15 millor classificats restants. En el cas que per les circumstàncies de la situació generada per la pandèmia no es pogués realitzar la prova pràctica presencial, aquesta quedaria anul·lada i la qualificació final dels alumnes seria l’obtinguda a la prova teòrica. A continuació es posa l’enllaç a les bases d’aquesta Olimpíada: “Bases de l’OBC 2021”.

El període d’inscripció començarà el divendres 23 d’octubre de 2020 i finalitzarà el dilluns 30 de novembre de 2020. En aquesta edició cada centre podrà inscriure, com a màxim, quatre alumnes. La inscripció s’haurà de fer al web de l´OBC, on està el “Formulari d’inscripció”. La inscripció l’haurà de fer el professorat de “Biologia” del centre.

Els primers sis classificats a l’OBC podran participar, en representació de Catalunya, amb totes les despeses pagades, a la XVI Olimpíada Espanyola de Biologia (OEB) que es celebrarà a Bilbao del 11 al 14 de març de 2021. Els quatre primers classificats a l’OEB podran participar en l’Olimpíada Internacional de Biologia (IBO) presencial el mes de juliol de 2021 a Lisboa i els quatre següents podran participar a l’Olimpíada Iberoamericana de Biologia (OIAB) el mes de setembre de 2021, que aquest any es farà de forma telemàtica.

Resum de dates:

·        Període d’inscripció a l’OBC 2021: 23 d’octubre 2020 al 30 de novembre 2020

·        Publicació a la web del admesos: segona setmana desembre 2020

·        Proba de connexió per prova teòrica: dilluns 1 de febrer 2021 a les 18 hores

·        Celebració prova teòrica OBC 2021: dimecres 3 de febrer 2021 a les 16 hores

·        Publicació dels finalistes per accedir a prova pràctica: divendres 5 de febrer 2021

·        Prova pràctica OBC 2021: dimecres 10 de febrer de 2021 a les 15 hores (Facultat de Biociències UAB)

·        Acte de lliurament de premis de guanyadors OBC 2021: divendres 19 febrer 2021 per la tarda.

Resum de links:

·        Web OBC

·        Bases OBC 2021

·        Inscripció OBC 2021

·        Protocol prova teòrica OBC 2021

·        Protocol Registre a Fòrum prova teòrica:

·        Mostra d’exàmens d’edicions anteriors