Un gran pas a favor de l’èxit educatiu

La darrera setmana d’octubre va començar, a Cornellà de Llobregat i a Sant Joan Despí, un nou capítol del programa Lecxit, impulsat per la Fundació Bofill i coordinat pel Servei Educatiu en el marc dels plans educatius d’entorn. Cal recordar que Lecxit, unió dels conceptes lectura i èxit, és una iniciativa duta a terme per voluntaris que pretén pal·liar les mancances en comprensió lectora d’alumnes de cicle superior de primària, a més d’encomanar-los el gust per la lectura i la capacitat d’aprendre a aprendre.

A Cornellà, l’escola Montserrat torna a ser espai Lecxit un any més, amb quatre voluntaris que atenen, una hora a la setmana i en horari extraescolar, mitja dotzena d’alumnes de sisè de primària. I, com a novetat al municipi, enguany s’incorpora al programa l’escola Mossèn Jacint Verdaguer, amb una primera voluntària que acompanya la lectura d’un alumne de quart. El voluntariat de Cornellà prové de la mateixa Fundació Bofill i del Punt de Voluntariat i Solidaritat de Cornellà, a través de la seva borsa de voluntaris.

També Sant Joan Despí estrena espai Lecxit en aquest inici del curs 23-24: es tracta de l’escola Roser Capdevila, que ha pogut arrencar gràcies a la implicació d’un voluntari ja veterà, tot i que ben aviat s’hi espera la incorporació d’una nova mentora de lectura, la qual cosa permetrà ampliar l’atenció a l’alumnat del centre. I, com l’any passat, la biblioteca Mercè Rodoreda repeteix com a espai de lectura, enguany amb cinc voluntaris que, a la Sala Infantil del complex, acompanyen la lectura de sengles infants procedents de l’escola Sant Francesc d’Assís. En el cas de Sant Joan Despí, el voluntariat ha estat captat per la mateixa biblioteca, per la Universitat Popular de Sant Joan Despí i pel Banc del Temps de Sant Joan Despí.

Si esteu interessats a unir-vos a l’equip de voluntaris que ho fan possible, no dubteu a respondre aquest qüestionari.