Gramàtica de construccions, una alternativa al model tradicional

La Gramàtica de construccions: una proposta comunicativa d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles és una proposta formativa adreçada a professors de llengua catalana de 3r i 4t d’ESO i de 1r de batxillerat per tal d’oferir un nou enfocament didàctic de la gramàtica. La proposta, de 15 h lectives, s’adscriu a la línia d’investigació dels doctors Andreu Sentí (Universitat de València) i Carles Segura (Universitat d’Alacant) sobre l’anàlisi dels models d’ensenyament-aprenentatge dels pronoms febles d’estudiants de català com a L2.

Aquesta experimentació forma part del procés d’anàlisi científica en què se segueix un model teòric alternatiu al tradicional per a explicar la gramàtica, concretament, la gramàtica de construccions cognitiva i la seva aplicació pràctica. La investigació pretén obtenir dades empíriques dels avantatges (o no) de la gramàtica de construccions cognitiva com a model per a implementar una gramàtica pedagògica i avaluar els materials didàctics que s’oferiran.

Sens dubte, és una bona oportunitat perquè els centres educatius puguin participar en els projectes acadèmics universitaris i perquè els docents tinguin més eines que els permetin adoptar enfocaments alternatius. Així mateix, l’aplicació al centre obre la possibilitat de participar en el congrés sobre didàctica que se celebrarà a València durant el 2024.

Les inscripcions estaran obertes entre el 27 de setembre i el 10 d’octubre.