El Lecxit de l’escola Montserrat visita la biblioteca

Els petits lectors de l’escola Montserrat que participen en el programa Lecxit, de foment de la lectura per a l’èxit educatiu, van fer una escapada ahir a la biblioteca Sant Ildefons per conèixer l’espai, les professionals que hi treballen i la pila de llibres, contes, còmics, revistes i materials diversos que s’hi custodien (que ja freguen els quaranta mil!).

La Nati, la Bea i la Meritxell els van rebre al vestíbul i els van guiar a través d’un recorregut completíssim per les instal·lacions, incloent-hi espais reservats només al personal de la biblioteca, com són la cuineta, el magatzem, l’hospital dels llibres (on es reparen els exemplars malmesos i es folren els nous) i, ja a darrera hora, la porta secreta que dona al forat del Monstre de la Biblioteca (tot i que ahir no hi era).

Tanmateix, l’espai que més va agradar als lectors va ser la Sala Infantil, on van aprendre per què els llibres d’una biblioteca es cataloguen per temàtiques seguint un ordre del 0 al 9, per a què serveix el carnet de les biblioteques (els menors de 14 anys necessiten una autorització per sol·licitar-lo) i com poden demanar un llibre en préstec. També van saber que la biblioteca Sant Ildefons és un equipament públic on poden anar sempre que ho vulguin, tinguin carnet o no, per llegir, fer els deures, connectar-se a Internet, estudiar o fullejar revistes com Cavall Fort.

El programa Lecxit és una iniciativa de la Fundació Bofill que, a Cornellà de Llobregat, forma part de les actuacions del Pla Educatiu d’Entorn sota la coordinació del Servei Educatiu del Baix Llobregat V. Enguany, mitja dotzena d’alumnes de 5è de l’escola Montserrat reben l’atenció individualitzada de voluntaris adults que llegeixen amb ells, els ajuden a millorar la comprensió lectora i els encomanen el gust per la lectura.

La família Lecxit de Cornellà de Llobregat no para de créixer, però sempre necessita més voluntaris que puguin atendre més alumnes en aquest procés de mentoria lectora. Si hi esteu interessats o coneixeu algú que vulgui gaudir d’aquesta experiència, només heu d’emplenar aquest qüestionari i ens posarem en contacte amb vosaltres.