Despí en Veu Alta escola Roser Capdevila

El passat 4 d’abril del 2018 l’escola Roser Capdevila va participar, amb els alumnes de 5è, al Certamen de lectura en veu alta de Sant Joan Despí.

Enguany la tipologia textual ha estat la prosa i als alumnes els hi ha motivat molt. Els textos que vam triar van ser “Els colors dels oficis” i “El senyor de la grua” de Gianni Rodari. A més a més, vam voler aconseguir un repte i vam fer-ho participant amb un poema en anglès, Little Red Riding Hood and the Wolf” de Roald Dahl.

Per treballar els textos, ho vam fer a l’hora de racons de català en els quals 2 dels 3 racons en què s’organitzen, estaven destinats a la poesia. D’una banda, en petit grup treballàvem la lectura dels poemes seleccionats i la comprensió d’aquests amb una mestra com a referent.

D’altra banda, aprofitant que s’acostava Sant Jordi, un altre racó era l’elaboració d’un poema amb la temàtica del llibre de la selva.

En conseqüència, una vegada treballat en petits grups els textos seleccionats per al dia del certamen, la mestra feia de model llegint el poema en veu alta aplicant les tècniques corresponents com to, volum, ritme, expressió…. amb el suport d’un faristol i del micròfon.
Per a la tria dels representants dels poemes, vam fer un “mini càsting” en el qual es presentaven els alumnes que volien participar. Tot seguit, feien l’exposició aplicant totes les tècniques apreses, amb el faristol i el micròfon, davant dels companys/es els quals aquests van votar als representants.

Els alumnes s’han mostrat molt motivats, d’aquesta manera, els alumnes que no vam poder participar, van ser els presentadors de l’acte dels jocs florals.

Ens ho hem passat molt bé!