Cloenda del Lecxit a Sant Joan Despí

Els voluntaris i els alumnes que han participat per primera vegada en el programa Lecxit a Sant Joan Despí ja han fet la darrera sessió de lectura, en un ambient més proper a les vacances que tenen a la cantonada que no a la intensa activitat lectora que han dut a terme durant vuit mesos. I és que aquestes darreres trobades han servit a alumnes i voluntaris per acomiadar-se, explicar-se els plans de futur i intercanviar-se regals i els millors desitjos per a l’estiu.

El programa Lecxit, d’acompanyament lector per a l’èxit educatiu, és una iniciativa de la Fundació Bofill que enguany, per primera vegada, ha aterrat a Sant Joan Despí en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, de mans del Servei Educatiu del Baix Llobregat V i de l’Ajuntament de la localitat. La Biblioteca Mercè Rodoreda ha estat la impulsora de l’activitat i l’escenari on han tingut lloc les sessions de lectura, durant una hora a la setmana, des del passat mes d’octubre.

En aquesta experiència pionera a Sant Joan Despí, el programa Lecxit ha comptat amb la participació de mitja dotzena d’entregadíssims voluntaris, procedents majoritàriament del Banc del Temps i de la Universitat Popular de Sant Joan Despí, que han tutoritzat la lectura de sis alumnes de l’escola Sant Francesc d’Assís.

El propòsit del programa és millorar la comprensió lectora i encomanar el gust per la lectura a infants de 4t a 6è de primària, per mitjà d’una mentoria que porta a terme un voluntari adult que exerceix de model i referent fora de l’àmbit escolar. Les darreres notícies derivades de l’informe PIRLS visibilitzen la importància de mantenir i fomentar accions com aquesta tant dins com fora dels centres educatius.