Cloenda del Lecxit a Cornellà de Llobregat

Una nova edició del programa Lecxit a l’escola Montserrat Cornellà de Llobregat ha arribat al final del camí. En aquesta ocasió, mitja dotzena de voluntaris han atès, entre els mesos d’octubre i maig, set alumnes de 5è de primària per reforçar-los la comprensió lectora i encomanar-los el gust per la lectura. I, després de tantes setmanes de feina intensa però gratificant, van celebrar-ho amb una gimcana i un berenar.

El programa Lecxit, d’acompanyament lector per a l’èxit educatiu, és una iniciativa de la Fundació Bofill que, a Cornellà de Llobregat, s’ofereix des de fa anys en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, de mans del Servei Educatiu del Baix Llobregat V i de l’Ajuntament de la localitat.

El propòsit del programa és millorar la comprensió lectora i encomanar el gust per la lectura a infants de 4t a 6è de primària, per mitjà d’una mentoria que porta a terme un voluntari adult que exerceix de model i referent fora de l’horari lectiu. Les darreres notícies derivades de l’informe PIRLS visibilitzen la importància de mantenir i fomentar accions com aquesta tant dins com fora dels centres educatius.