Jornada Intercultural del Joc i la Joguina. Pla Educatiu d’Entorn

Dimecres 13 de març ha tingut lloc la JORNADA INTERCULTURAL DEL JOC I LA JOGUINA, una activitat que forma part de la programació del Pla Educatiu d’Entorn a Sant Ildefons.  Hi han participat els alumnes de 4t de primària de totes les escoles públiques del barri i alumnes de secundària dels dos instituts.

La jornada s’ha iniciat amb una xocolatada amb xurros per esmorzar i agafar forces. A continuació, els participants han format grups i, acompanyats per alumnes de 4t del Maria Aurèlia Capmany i de l’Institut Cornellà en qualitat de mentors, han iniciat el circuit d’activitats lúdiques que incloïen jocs de màgia, jocs tradicionals (melakeff, joc de sorra, dominó) jocs de taula (pingüins, dobble, papiroflèxia, sopes de lletres) jocs de saltar (corda, xarranca, cadires, joc del paracaigudes) taller de percussió amaziga i de construcció d’un camell, etc.

Les activitats han estat ofertes per diferents entitats, associacions culturals així com les AMPES de les escoles, que han volgut mostrar mitjançant el joc els valors de la diversitat, el treball en equip i  la interculturalitat. I, sobretot, com divertir-se amb els amics!

L’objectiu de la jornada és fomentar el vincle entre alumnes, famílies, associacions del barri i l’escola, i contribuir al desenvolupament de la xarxa educativa que vetlla per una educació 360 graus  i que implica el màxim d’agents educatius en espais d’educació formal i informal.

En acabar la jornada, tots els participants han estat distingits amb un guardó: el diploma de la Primera Jornada Intercultural del Joc i la Joguina del Pla Educatiu d’Entorn.

Galeria de fotos aquí

Escoles i entitats que han participat en aquesta jornada:

ESCOLA MONTSERRAT, ESCOLA SANT ILDEFONS, ESCOLA MONTSERRAT, ESCOLA ALEXANDRE GALÍ, ESCOLA JACINT VERDAGUER, INS MARIA AURÈLIA CAPMANY, INS CORNELLÀ, CLUB SANT FELIU, PENYA DEL DOMINÓ, CORNELLÀ SENSE FRONTERES I CASA AMAZIGA DE CATALUNYA, AMPA ALEXANDRE GALÍ, AMPA TORRE DE LA MIRANDA, CARMEN RIVAS, EL DADO DORADO, THE ROCKER. MAG ROGER I BIBLIOTECA DE SANT ILDEFONS.

PLA EDUCATIU D’ENTORN. AJUNTAMENT DE CORNELLÀ I SERVEIS EDUCATIUS DEL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ.

Cartell: Escola Alexandre Galí.