El Gust per llegir a Cicle Inicial (Escola Sant Miquel)

Els alumnes de cicle inicial fan ambients tres tardes a la setmana i una de les propostes és l’ambient de llengua. Dins d’aquest ambient l’aula està organitzada per diferents racons amb propostes atractives, lúdiques i manipulatives.

El racó de la lectura constitueix un dels racons de l’ambient de llengua, i ofereix als alumnes poder mirar i descobrir contes nous, iniciar-se al món de les lletres de pal o lligada, compartir amb els companys, en definitiva, potenciar el gust per la lectura.

Es beneficien d’una iniciació als usos socials de la lectura i d’una experiència lectora que els permet estar en contacte i gaudir d’un espai compartit amb els seus companys. A més a més, es treballa l’expressió oral amb l’explicació dels fets que succeeixen en els contes, com també el treball de la lectura o d’iniciació a la lectura reconeixent lletres o paraules que han treballat a l’aula.

Els alumnes poden trobar lectures de contes actuals, tradicionals, revistes, còmics, contes amb lletra de pal i contes amb lletra lligada. Amb aquest material es treballa el respecte i el bon ús dels llibres, i també, es fomenten actituds positives envers la lectura.

Les mestres de cicle inicial creuen en els beneficis i en les oportunitats que el racó de contes ofereix als seus alumnes. És un espai on poden triar, ja sigui el racó o el conte que volen explorar, i això és clau per fomentar la curiositat per aprendre i imaginar. Amb aquest racó els alumnes poden millorar, no només habilitats lectores, sinó també altres habilitats com la de fomentar la imaginació a partir de crear situacions fictícies.

En resum, el racó de la lectura és un espai on es dóna la oportunitat de gaudir i de descobrir nous contes en un entorn ple de descobriments i valors, on l’alumne pot créixer desenvolupant l’habitat lector a partir de la curiositat i la motivació.