Repensem l’espai de lectura de cicle inicial

Durant aquest curs, la Biblioteca escolar de l’escola Els Pins ha viscut una petita revolució. S’han revisat a fons els llibres dels què disposàvem i els hem preparat per poder gaudir d’ells d’una manera autònoma i a la vegada organitzada i adaptada a les nostres necessitats del moment. En aquest procés hem rebut l’ajut de l’assessorament de Biblioteques escolars de Cornellà i hem volgut implicar-hi tot el conjunt del claustre de mestres.

En consens amb les i els mestres de cicle inicial i la comissió de Biblioteca hem fet una classificació segons la temàtica de què tracten els llibres i segons la tipologia de lletra amb què estan escrits. D’aquesta manera, en les nostres activitats de lectura, podem triar ben fàcilment allò que més ens convé per llegir-ho dins l’espai de Biblioteca central, o bé en els espais externs que hem habilitat per fer una lectura amable i distesa.

Aquesta tasca que sembla tan fàcil aparentment ens ha suposat un munt d’hores de feina però ens ha compensat amb escreix a l’hora de treballar amb el nostre alumnat.