Projecte “FER.CAT “Ensenyant a emprendre a les escoles rurals”

El projecte “FER.CAT “Ensenyant a emprendre a les escoles rurals” vol fomentar les vocacions emprenedores entre l’alumnat de cinquè curs d’Educació Primària dels centres escolars de les nou territoris catalans que participen en aquest projecte de Cooperació.

Aquest projecte neix amb l’objectiu estratègic de despertar el talent emprenedor, treballant la creativitat, la capacitat d’innovar, fomentant la confiança amb ells mateixos, el pensament crític i la capacitat de resoldre problemes concrets, facilitant que aprenguin a cercar oportunitats i aprofitar els recursos que ofereix el món rural. I a la vegada posar a disposició del professorat materials i metodologia que motivin l’aplicació transversal de la competència bàsica: aprendre a emprendre.

El projecte FER.Cat en aquesta primera anualitat treballarà part d’uns materials provinents d’un projecte de Cooperació desenvolupat durant el curs 2010-2011 anomenat Futuros Emprendedores Rurales, els materials del qual els podeu trobar a la pàgina web http://www.futurosemprendedores.com/recursos-didacticos.
El projecte FER.Cat en aquesta primera anualitat adaptarà els materials del “bloque 2”, traduint-los al Català i adaptant-los a l’anglès de cinquè de primària.

En aquest curs 2016-2017 es proposa als centres educatius treballar els materials del “bloque 2” que com us explicarem és tema d‘invents i d’inventors i a la vegada es proposa una activitat és una entrevista a un empresari del territori, la idea és que siguin els alumnes els qui busquin informació sobre l’activitat empresarial i sobre la vida de l’empresari i li puguin fer una entrevista amb les preguntes que els alumnes considerin més interessants.

El proper 27 de juny al Centre de Recursos Pedagògics del Baix Ebre a Tortosa a les 11:00 farem una sessió amb l’objectiu de presentar i analitzar els aspectes relacionats amb l’adequació dels recursos i la metodologia d’implantació.

Coordinat pel Grup d’Acció Local Noguera-Segrià Nord i finançat pel Departament d’Agricultura Ramaderia i Pesca, mitjançant la Direcció General de Desenvolupament Rural