CRP del Bages. Butlletí setembre 2019

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos, jornades…

Taller Història i Educació 2019-2020

Ja us podeu inscriure als tallers d’Història i Educació 2019-20 que tindrà lloc a la Fundació Universitària del Bages, adreçats al professorat de secundària, però accessibles a totes les persones interessades en la memòria històrica. Organitza Associació Memòria i Història de Manresa CIFE UManresa.

Curs EXPLORA els bolets

Ja tenim aquí la 10a edició del curs EXPLORA els bolets que tindrà lloc entre els dies 26 d’octubre i 9 de novembre de 2019 a Berga i comarca. La inscripció es pot fer mitjançant l’XTEC del 16 de setembre al 13 d’octubre o a través de l‘EXPLORATORI, fins al 22 d’octubre

Jornada d’experiències TAC a la Catalunya Central

Aquí teniu el programa, els enllaços als vídeos i materials de les ponències de les Experiències TAC a la Catalunya central que van tenir lloc el passat 26 de juny a la sala d’actes dels Serveis Territorials.

Oferta d’activitats del PFZ Bages – Moianès Curs 2019-2020

Ja està obert el període d’inscripció a les activitats del PFZ Bages – Moianès Curs 2019-2020. Us recordem que teniu temps per omplir els formularis entre el 12 de setembre i el 27 del mateix mes. Cal inscriure’s amb el correu XTEC.

Concursos, premis, ajuts

Concurs WAPPS 19/20

Ja s’ha publicat la 10a edició del concurs WAPPS d’elaboració de llocs web i apps per alumnes de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Enguany. La inscripció s’inicia el 12 de setembre de 2019 a les 12h i finalitza el 31 de gener de 2020 a les 12h seran entre els dies

RoboCAT 2020. El campionat de robòtica de Catalunya

L’Associació El Racó dels Robotaires us convida a participar en la 5a edició de la RoboCAT. El Campionat de Robòtica de Catalunya. Els cursos de preparació, adreçats a mestres, professors i educadors que vulguin participar a la RoboCAT 2020, de la Catalunya Central serà el dimecres 25 de setembre de 2019 de 18 a 20 hores a la Universitat de Vic.

Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català

Ja tenim aquí la 6a convocatòria pel Concurs Tísner del Creació de Jocs de Català adreçat als alumnes de 5è i 6è de primària. L’objectiu és que alumnes, mestres i escoles descobreixin la faceta lúdica i creativa de la llengua catalana. Les inscripcions es poden fins el divendres 15 de novembre. El termini de presentació dels projectes finalitza el 22 d’abril de 2020. Consulteu les bases del concurs.

Activitats per l’alumnat

Projecte Missió Sàlix

Missió Sàlix és un replantejament del projecte “un Passeig per la Lacetània” orientat a Cicle Mitja de Primària. El projecte treballa bàsicament competències TAC i aspectes de coneixent del medi. Per fer la inscripció i rebre suport pel desenvolupament del projecte teniu del setembre al desembre.

Setmana Bio a les escoles

Enguany arribem a la setena edició de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica. En l’apartat dedicat a la comunitat educativa:  Setmana Bio a l’escola s’organitzen activitats per infants i les seves families. Aquest curs serà en les dates del 19 al 27 d’octubre de 2019

Maletes pedagògiques

Recordeu que al CRP tenim un conjunt de maletes pedagògiques de diverses temàtiques plenes de recursos, idees i material de lectura o manipulatiu per als nivells d’educació Infantil, primària i/o secundària. Per tal de fer la consulta o reservar-les                                                                              podeu fer servir el següent enllaç: maletes pedagògiques.Aquest curs tenim novetats.

Petits canvis per menjar millor

La guia alimentària “Petits canvis per menjar millor” és una nova eina per identificar aspectes claus que, amb petites modificacions, poden millorar de forma important la qualitat i la sostenibilitat de la nostra alimentació. És un material liderat i coordinat per l’agència de Salut Pública de Catalunya. En aquest enllaç trobareu tota la informació. Si preferiu tenir el llibre en paper ho podeu emanar al CRP