CRP del Bages. Butlletí setembre 2022

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Pla de Formació de zona

Ja podeu consultar les dates a tenir en compte pel que fa a les activitats del Pla de Formació de Zona pel curs 2022-2023.

Jornada LaceNet d’inici de curs 2022-2023

L’Equip LaceNet vol donar la benvinguda a mestres i professorat en aquest curs 2022-23. El 17 de setembre s’organitza una jornada a l’INS. Lluís de Peguera de Manresa, on el sr. Jordi Marín i Monfort, professor de física i química, presentarà el seu llibre: “Educar per al col·lapse”. També es presentaran els projectes LaceNet i les novetats del grup de treball pel curs 22-23.

Treballem l’ art AMiC. Límits

Aquest any tindrem la 9à edició del projecte Treballem l’Art AMIC, ( Art, Mestres i Creació) Aquest curs recuperem l’esperit d’anar desenvolupant un projecte interdisciplinar, que comença amb la proposta flexible i engrescadora d’acostar-nos a un tema representat per una paraula: Límits. Aquí teniu el programa de la formació.

DEMD-Bages: Exili, Deportació i Holocaust

Grup de treball del «Projecte Manresa – Mauthausen», adreçat a professorat dels centres de la comarca, s’organitzaran activitats commemoratives entorn de la guerra civil espanyola (1936-1939), de l’exili republicà i la deportació als camps nazis. Si hi voleu participar us podeu inscriure en aquest enllaç.

Cicle de xerrades del Bages i el Moianès

El CRP del Bages organitza un cicle de xerrades pel professorat de Primària i Secundària. Totes són virtuals i incloses en el Pla de Formació de Zona. Per assistir cal inscripció prèvia.

7a Jornada de Geologia a la Catalunya Central

El Geoparc de la Catalunya Central i el Camp d’Aprenentatge del Bages organitzen conjuntament la 7a Jornada de Geologia a la Catalunya Central pel dia 18 de novembre 2022, de 16:30 a 18:30 a la Casa de la Culla de Manresa, seu del CdA del Bages.

Jornada: Vine i aporta (1a trobada de professorat de música a la Catalunya Central)

El professorat de música del grup del PFZ “Aquesta música m’agrada” ha preparat la primera trobada pel professorat de música a la Catalunya Central. Amb el títol “Vine i aporta” tindrà lloc el dissabte, 22 d’octubre, de 8.30 a 14.00 a l’Institut Lluis de Peguera de Manresa. S’oferiran diferents tallers: de vocalització i cant coral, de creació de beats i de lletres, de batucada i de combos. També us conviden  a oferir la vostra proposta de taller.

Activitats per l’alumnat

Setmana Bio a l’escola!

Ja s’han obert les inscripcions per organitzar activitats dins el marc de la Setmana Bio a l’escola , que tindrà lloc del 15 al 23 d’octubre del 2022.

Presentació de les activitats del curs 2022-2023

L’equip del CRP us dona la benvinguda al nou curs. Si no heu pogut assistir a l’acte o voleu tornar consultar la presentació la trobareu en el següent  enllaç.

El nou currículum. Una oportunitat per aprendre amb sentit

El Departament d’Educació posa a l’abast de tots els centres un nodes amb les darreres informacions del nou desplegament curricular.

La República a Manresa en un clic (1931-1936)

El portal educatiu Memoria.cat ha renovat el web “La República a Manresa en un clic (1931-1936)” que es va crear l’any 2006 amb la intenció d’ arribar a un públic més ampli i sobretot pensant en les generacions més joves.

Noves maletes pedagògiques

Us presentem les novetats a la mediateca del Bages, la maleta de Els cinc sentits de La Sèquia i el Projecte descoberta 3-6 amb materials renovats.

Les revistes del mes, juliol/agost 2022

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés. Si necessiteu algun article en concret poseu-vos en contacte amb el vostre CRP