CRP del Bages. Butlletí març 2023

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Manresada’23

És una activitat adreçada als joves que els ha de permetre saber localitzar qualsevol punt de la ciutat de Manresa tot combinant els mitjans clàssics (targetes, mapes, transport públic…) amb l’ús de tecnologies (internet, geolocalització, codis QR, realitat augmentada…) Enguany hi han participat més de mil alumnes de primer d’ESO.

SENSEI: Programa pilot de residència docent a Catalunya

El passat 31 de gener el Departament d’Educació va presentar al Born de Barcelona un programa de residència inicial per a docents novells. El curs 23-24 i 24-25 es traduirà en una prova pilot per a 250 docents novells (150 de primària i 100 de secundària).

Concursos, premis, ajuts, projectes

Resolució per a l’acreditació de la Competència Digital Docent (CDD)

S’ha publicat la Resolució, de 3 de febrer de 2023, per la qual es defineixen les modalitats i els procediments d’acreditació de la competència digital docent. Podreu trobar les Preguntes més freqüents a la mateixa web Acreditació de la Competència Digital Docent del Departament d’Educació 1.

Convocatòria premi “Què és per a tu Europa?”

La Fundació Catalunya Europa, en col·laboració amb el Departament d’Educació, convoca la tercera edició del premi “Què és per a tu Europa?

Dia Internacional de les Dones 2023 a l’XTEC

Des del Departament d’Educació, en el Dia Internacional de les Dones, ens sumem al missatge d’ONU Dones Per un món digital inclusiu: Innovació i tecnologia per a la igualtat de gènere i proposem activitats de sensibilització.

Guia educativa per treballar la provenció des de l’Art

Us volem compartir una guia elaborada per l’Associació Teixint Fils d’Emocions sobre el tema de l’Art i la Provenció (proveir d’eines als conflictes) Es poden treballar tant a educació infantil, primària, secundària o amb públic adult.

Recursos per al Pensament crític

Des de l’Escola de Cultura de Pau ens porten una pàgina web amb recursos per a treballar el pensament crític.

Espai PlanetAcció

Us presentem Espai PlanetAccióuna comunitat educativa virtual oberta a tot el professorat de secundària interessat a apropar la sobirania alimentària a les aules.

Associació ADEFFA. Material pedagògic sobre conservació de nàiades

L’entitat ambiental ADEFFA han elaborat una sèrie de material pedagògic, adaptat a tots els nivells educatius sobre educació mediambiental, amb la intenció de promoure una educació per conservar els ecosistemes i la biodiversitat del nostre entorn.

Gonçal Mazcuñán explica com la redacció de Regió7 va viure el 23-F

Enguany es compleixen 42 anys de l’intent de cop d’estat militar contra la democràcia del 23 de febrer del 1981. Gonçal Mazcuñan i Boix (director de Regió7)  explica com va viure la redacció del diari aquelles hores intenses.

Guia didàctica ODS

Aquí teniu unes propostes didàctiques per a cadascun dels 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS), acompanyades de la visualització de petits vídeos

Biblioteca-Educació. Novetats bibliogràfiques 8M

Per commemorar el 8M, Dia Internacional de les Dones, us convidem a visitar l’exposició permanent del Racó Violeta a la Biblioteca dels serveis centrals.

Les Revistes del Mes-Gener 2023

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés.

Novetats bibliogràfiques: Assaig i Pràctica educativa

Han arribat novetats d’Assaig i Pràctica educativa. Estan a la vostra disposició per agafar-les en préstec.