S’ha publicat la Resolució, de 3 de febrer de 2023, per la qual es defineixen les modalitats i els procediments d’acreditació de la competència digital docent.
En aquesta publicació es resol el següent:
- Establir, a l’annex I, les modalitats i procediments per acreditar els nivells de la competència digital docent i el reconeixement de l’acreditació a nivell estatal.
- Determinar, a l’annex II, el document acreditatiu de la competència digital docent.
- Establir la relació entre l’acreditació de la competència digital docent i els títols oficials que habiliten per a la professió docent, a l’annex III.
En la majoria dels casos, aquesta acreditació es farà de manera automàtica. En els casos que no sigui així, en els apartats Sisè i Setè de l’Annex I de la resolució s’estableix com s’haurà de sol·licitar:
- Sisè. La sol·licitud d’acreditació del nivell de la competència digital docent s’ha de realitzar a través del web Acreditació de la competència digital docent. Departament d’Educació (gencat.cat).
- Setè. L’obertura del termini per a presentar les sol·licituds d’acreditació s’anunciarà en la pàgina web detallada anteriorment.
Tot i que, de moment, encara NO es pot fer aquesta sol·licitud.
Podreu trobar les Preguntes més freqüents a la mateixa web Acreditació de la Competència Digital Docent del Departament d’Educació 1.
Per a més consultes de validesa de cursos o dubtes sobre el procés, recordeu que el Departament d’Educació ha creat una oficina d’informació per atendre els dubtes del professorat respecte l‘acreditació i reconeixement de la Competència Digital Docent. Amb aquesta finalitat s’ha habilitat un correu electrònic info_cdd.educacio@gencat.cat per resoldre les qüestions sobre aquesta temàtica i també s’ha habilitat una línia telefònica a partir de la locució inicial de trucada als Serveis Centrals del Departament (935516900, opció 7).