CRP del Bages. Butlletí març 2021

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

8 de març: Dia internacional de les Dones

Dia Internacional de les Dones 2021

El Departament d’Educació, en el Dia Internacional de les Dones proposa un seguit d’activitats per visibilitzar i conscienciar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones  i la necessitat de la corresponsabilitat en les tasques de cura.

Documentals de Making DOC pel Dia Internacional de la Dona

Making DOC és una productora especialitzada en Cinema documental i formació. Expliquen històries centrades en temàtiques socials i drets humans.

Tallers, cursos, jornades…

Centres educatius en línia. Carme Karr a Claustre Obert

El proper dia 4 de març a les 18h, el CFA Carme Karr participarà en un dels webinars del nou cicle de Claustre Obert 2020-21, amb la proposta “Personalització dels aprenentatges a la formació d’adults en un centre penitenciari”

Trobades amb les Ciències Experimentals

Us animem a participar en les Trobades amb les Ciències Experimentals que organitza el Camp d’Aprenentatge del Bages. Seran els dies 15 i 22 de març, de 18 a 19h per videoconferència.

Educació i intel·ligència artificial

Us convidem a la I Jornada d’Innovació Avançada “Educació i intel·ligència artificial”, organitzada per la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació, que tindrà lloc de forma virtual el dimarts 09 de març de 2021, de 17 a 19 hores.

Com podem ajudar els adolescents i joves a transformar millor la informació en coneixement?

La Direcció General de Joventut – Agència Catalana de la Joventut ha organitzat una una conferència mitjançant la plataforma virtual BlackBoard pel dia 22 de març de 10.00 a 12.00h, que impartirà el reconegut investigador i divulgador David Bueno.

Concursos, premis, ajuts

VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya

Ja tenim aquí la VIIIa edició dels Jocs Florals de Catalunya Convocada pel Departament d’Educació. S’adreça als centres d’educació primària i secundària amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita de l’alumnat. El termini de  presentació d’originals s’obrirà el 6 dabril

Nova edició del concurs X(p)rimenta 2021

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) organitzen el 11è Premi de Comunicació Científica Audiovisual anomenat X(p)rimenta 2021. Els vídeos es poden presentar fins el 13 de maig del 2021.

Nova maleta pedagògica: Enginyeria d’astronaus

Al CRP del Bages tenim una nova maleta STEAM elaborada pel CESIRE anomenada “Enginyeria d’astronaus” adreçada tant a primària com a secundària i batxillerat. Ja la podeu demanar en préstec.

Transformar per Innovar, 4 col·leccions de vídeos

El Laboratori de Transformació Educativa us presenta la iniciativa “Transformar per innovar”, quatre col·leccions de vídeos acompanyats de cinc rutines de pensament per aprofundir en les reflexions, temàtiques, experiències de centre i aula que promou cada un d’aquests vídeos.

Recursos educatius d’EduCAC

El Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) presenta un programa per promoure l’educació mediàtica  i digital. El programa eduCAC ofereix recursos gratuïts adreçats a les famílies i al professorat.

CPNL Música i llengua

El Consorci per la normalització lingüística CPNL ha confeccionat unes llistes de reproducció en al  canal d’Spotify  que, segons estats d’ànim o temàtiques, aglutinen cançons en català de tots els estils i èpoques

Activitats per a l’alumnat

Vídeo #100tifiques

Per tercer any consecutiu, el dia 11 de febrer, Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, més de 450 #100tífiques es van connectar amb 480 escoles per explicar i promoure els rols i models femenins de referència ens els àmbits de les ciències i les enginyeries, per fomentar les vocacions científiques dels nens i, especialment, de les nenes.

Fira del Coneixement 2021 11a edició

Els propers 14 i 15 d’abril, de 9.30  a 12.30  (format virtual), tindrà lloc la 11a edició de la Fira del Coneixement, organitzada per la UPC. Podeu consultar el Programa de la fira.

Llibres consultables en línia – Febrer 2021

Aquí teniu el recull de les novetats bibliogràfiques que podeu consultar en línia i que pertanyen a la  biblioteca i centre documental del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Les Revistes del Mes – Febrer 2021

Aquestes són les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació durant és mes de gener de 2021 i que podeu consultar en línia.