CRP del Bages. Butlletí desembre 2022

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Activitats del PFZ Bages-Moianès. 2n quadrimestre

Us informem de les formacions obertes, incloses en al Pla de Formació de Zona, que començaran al segon trimestre i que encara tenen places. Per assistir cal inscripció prèvia.

Jornades de medi ambient i sostenibilitat

El Camp d’Aprenentatge del Bages organitza unes jornades formatives presencials els dies 9, 16 i 23 de març, de 17:30 a 19:30Veure programa

Noves xerrades pel professorat del Bages i el Moianès

Us informem de les dues xerrades organitzades pel Centre de Recursos del Bages i el Moianès. Les dues són virtuals i incloses en el Pla de Formació de Zona. Per assistir cal inscripció prèvia.

Consorci per a la normalització lingüística. Cursos de Català

El Consorci per a la normalització lingüística obre les inscripcions als de català per a persones adultes. La inscripció es pot fer en línia els dies 15 i 16, els aprenents que hagin fet un curs al CPNL durant l’últim any. Entre el 19 i el 20 de desembre, s’obrirà el període de torn general per a tothom.

Formació per a impulsar l’aprenentatge amb sentit

El CESIRE ofereix unes formacions per guiar als centres educatius (Escoles, Instituts i Instituts Escola) en el marc del nou currículum, amb l’objectiu d’innovar les pràctiques d’aula, a través de la reflexió, el disseny, la implementació i l’avaluació d’Experiències d’Aprenentatge amb Sentit (EAS).

Concursos, premis, ajuts, projectes

Proves Cangur 2023

Les proves Cangur de matemàtiques organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) es realitzaran el 16 de març de 2023. Aquí teniu tota la informació per a Educació Primària i Eso i per a Batxillerat i Cicles formatius.

Activitats per l’alumnat

Setmana de l’Art de Catalunya al Museu de Manresa

Enguany s’acollirà la presentació d’una nova activitat del Servei Educatiu del Museu de Manresa que girarà a l’entorn de Joseph Beuys i la seva obra, conceptualitzada per l’artista Gerda Kochanska, adreçada  a tots els nivells educatius. Es durà a terme del 20 al 31 de març del 2023, amb inscripció prèvia.

Mobilització de l’ús de la llengua catalana als centres educatius

Per tal de mobilitzar l’ús de la llengua catalana als centres educatius, Plataforma per la Llengua ofereix tallers per a escoles i instituts per tal de mostrar un vessant lúdic de la llengua catalana i fomentar-ne l’ús. Tots estan plantejats amb una durada de 2 hores i per grups de 30 alumnes.

100tífiques. 10 de febrer de 2023

El proper 10 de febrer tindrà lloc la cinquena edició de  l’esdeveniment #100tífiques. Activitat adreçada a l’alumnat de sisè de primària i de primer d’ESO de totes les escoles i instituts de Catalunya. Per sol·licitar la xerrada, presencial o virtual, d’una científica, caldrà omplir la següent inscripció  abans del dijous 22 de desembre.

Ruta de cançons a l’entorn d’una guerra: proposta didàctica

El portal educatiu memoria.cat ens fa una nova proposta didàctica pensada per l’aumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. “Ruta de cançons a l’entorn d’una guerra

Activitats Setmana de la Ciència 2022

Aquí teniu algunes de les activitats organitzades des de l’Exploratori.

Cantata Aloha!. Nou recurs al compartim experiències

Us informem que tenim un nou recurs a l’espai Compartim experiències. Una cantata que té com a fil conductor les emocions i que ens ha compartit la Laura Espaulella.

Butlletí digital del Banc de Recursos

Us compartim el primer Butlletí Digital del Banc de Recursos. La Lectura, font de plaer i de coneixement, d’aquest curs 22-23. Feu-hi una ullada, que de ben segur hi trobareu coses interessants!

Les Revistes del Mes -Novembre 2022

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés. Per agafar-les en préstec, poseu-vos en contacte amb el vostre CRP de referència.

Nous llibres digitals – Novembre 2022

Aquí teniu un recull de les novetats bibliogràfiques que podeu consultar en línia.