CRP del Bages. Butlletí desembre 2018

Butlletí desembre 2018

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Formació, tallers, cursos, jornades…

Oferta d’activitats del PFZ Bages – Moianès Curs 2018-2019 (2n Torn)

Aquí teniu el recull de les activitats de formació del 2n torn del PFZ

Curs Escoles Singulars. De què parlem quan parlem de gènere?

El curs Escoles Singulars té com a objectiu apropar diferents experiències innovadores dutes a terme per persones o entitats educatives de dins i fora del territori. El curs consta de 4 conferències (gratuïtes i obertes a tothom), 3 visites a centres educatius i una trobada d’intercanvi final que en aquesta edició està orientat a tractar problemàtiques lligades al gènere.

Biografia de Pompeu Fabra escrita pel manresà Àngel Servet

En ocasió de l’Any Pompeu Fabra, des de la pàgina web Memoria.cat. Associació Memòria i Història de Manresa, es reprodueix el text  del llibret “Pompeu Fabra i la llengua catalana” una biografia per a nois i noies, que el lingüista manresà Àngel Servet i Martí va escriure pensant en els més joves i que va estar censurada fins l’any 1990

Cinema i emocions

Ja podeu consultar un nou llistat de pel·lícules destinades al treball de les emocions a les aules. Tots el títols estan a la vostra disposició a la mediateca del CRP. Es pot fer la reserva mitjançant aquest formulari. Esperem que us resulti una eina útil i pràctica.

Concepció de Balanzó Personatge del mes a MemòriaCat Edu

L’Associació Memòria i Història de Manresa dedica el mes de novembre a la Concepció de Balazó i Echevarría (1904-1938) Va ser la segona directora de la Biblioteca Popular de Manresa.

Programa Classe sense fum

Un any més, l’Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya, presenta el seu programa de prevenció del tabaquisme “Classe Sense Fum”, pensat per l’alumnat de 1r i 2n d’ESO.

Nou web d’Educació per a la mobilitat segura

El Servei Català de Trànsit vol donar impuls a l’educació per a la mobilitat segura amb la creació del nou web temàtic on hi trobareu notícies i activitats relacionades amb les accions educatives que fomenten la mobilitat segura i una secció amb recursos per a totes les edats.

Butlletí digital del Banc de recursos: La lectura, font de plaer i de coneixement

Ja tenim aquí una nova edició del Butlletí Digital del Banc de Recursos dinamitzat pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya sota el títol: La lectura, font de plaer i de coneixement. Aquest mes destaquen especialment els articles Recursos per a l’aula. Com treballar els llibres de Lectura fàcil  i #MónJove: recomanacions per a fer lectors adolescents

Concursos, premis, ajuts

XXIX premi Joan Profitós

La fundació Joan Profitós convoca el XXIX concurs d’assaig pedagògic amb la finalitat d’estimular la reflexió sobre aquelles accions pedagògiques que s’esforcen per arribar al desenvolupament integral de la persona.