Treballar amb els llibres de coneixements a l’escola

Sovint s’ha argumentat que a l’era d’internet els llibres de coneixements ja no tenen sentit perquè tot es pot trobar a la xarxa, fàcilment i de manera gratuïta. Però els continguts que trobem a Internet no sempre responen a les necessitats d’informació dels nois i noies ni a les seves habilitats lectores. Per contra, la producció editorial està pensada específicament per a aquests lectors i ens ofereix llibres que presenten continguts fiables, adaptats per experts, que expliquen de manera senzilla temes complexos sense caure en tòpics i simplificacions. D’altra banda, sembla demostrat que, per a la lectura en profunditat de textos informatius, el mitjà imprès és més efectiu que el digital.

Per les seves diverses funcionalitats, els llibres de coneixements són un recurs molt potent que, més enllà dels seus continguts, amplia els models de lectura, facilita els processos de recerca documental i l’adquisició de competències de cerca i ús de la informació.

→Llibres de coneixements a l’ escola . . .més que mai!
Mònica Baró
Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona

(Document en PDF en aquest enllaç)

Altres recursos:

→“La ciència a l’aula: els llibres com a eina d’aprenentatge”

– Què són els llibres de coneixement?
– Què aporten els llibres de coneixement científic a l’escola?
– Quins beneficis aporta als infants i joves treballar amb aquests llibres?
– Quines tipologies de llibres de coneixements podem trobar?
– Com triar els millors llibres?