“La ciència a l’aula: els llibres com a eina d’aprenentatge”

Els llibres de coneixements

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona, de la mà del Centre de Recursos Pedagògics de Sant Martí, ofereix  la conferència La ciència a l’aula: els llibres com a eina d’aprenentatge que abordarà la importància de posar els llibres de coneixement a l’abast de nens i nenes.

La conferència està adreçada a docenst i pares i mares d’alumnes i públic general interessat.

Dimarts 30 de gener a les 18 h a la seu del Museu al Parc del Fòrum. L’entrada és gratuïta i les reserves de plaça ja estan obertes.

(La conferència s’emetrà per streaming al canal YouTube del CRP (Centre de Recursos Pedagògics) de Sant Martí).

La doctora en comunicació Mònica Baró ens parlarà de la utilitat d’aquest tipus de llibre en el foment de l’hàbit lector, del seu valor com a recurs  per al coneixement científic, i també de la seva invisibilització en bona part de les biblioteques i biblioteques escolars, on la presència de llibres de ficció supera, amb escreix, la dels llibres de coneixement.

Hi ha molts motius per posar a l’abast dels nens i nenes els llibres de coneixements. No obstant, la realitat és que, encara avui, la presència de llibres de ficció a les biblioteques escolars supera de llarg la dels llibres de coneixement, que queden invisibilitzats, a pesar de tenir un paper molt important en dos aspectes bàsics.

Per una banda, són molt útils per fomentar l’hàbit lector, especialment entre aquells nois i noies que rebutgen les obres de ficció, però que llegiran amb delit qualsevol llibre informatiu que estigui relacionat amb les seves aficions o interessos.
Per altra banda, suposen un recurs molt potent per introduir-se en el coneixement científic, així com d’altres disciplines: aporten continguts, generen interès per seguir aprenent, i constitueixen una eina molt interessant per ampliar els models de lectura i facilitar processos de recerca documental i adquisició de competències de cerca i ús de la informació.

Algunes preguntes que ens plantejarem durant aquesta xerrada:

– Què són els llibres de coneixement?
– Què aporten els llibres de coneixement científic a l’escola?
– Quins beneficis aporta als infants i joves treballar amb aquests llibres?
– Quines tipologies de llibres de coneixements podem trobar?
– Com triar els millors llibres?