La transparència, segons la llei, és:
Una acció proactiva per donar a conèixer la informació relativa al funcionament de les entitats, amb caràcter permanent i actualitzat, de manera que resulti comprensible per a les persones per mitjà dels instruments de difusió que permetin un accés fàcil a les dades.
Però la transparència és quelcom més intens i transformador que complir uns requisits legals. Es tracta d’oferir una informació clara i veraç de la nostra entitat per continuar impulsant els projectes amb la tranquil·litat d’estar fent les coses correctament.
Com podem ser més transparents?
La transparència no és una finalitat en si mateixa. Les entitats socials hem de ser coherents i excel·lents amb el nostre compromís amb la transparència com una manera d’implicar les persones en el funcionament de l’entitat i en la construcció dels seus projectes de vida.
La llei aconsella publicar la informació en un apartat específic sobre transparència al web de l’entitat, però més enllà d’això
s’han de generar espais on les persones associades interioritzin la cultura de transparència per seguir enfortint la confiança social i continuar essent agents de transformació social.
Accediu a la guia: Trànsparència. Guia pràctica per ser una entitat més transparent. Guia elaborada i publicada per l’entitat ECOM.
Per saber-ne més:
→ Informe anual sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern
→ Jurisprudència sobre procediments selectius i ocupació pública
→ Què és una Col·laboració Público-Privada (CPP) i com ens afecta