Perspectives crítiques sobre els nous mètodes en l’ensenyament de les Matemàtiques

En el panorama educatiu actual existeix una controvèrsia sobre les noves metodologies que s’estan utilitzant en l’ensenyament-aprenentatge de les Matemàtiques. A mesura que els docents aborden aquestes innovacions, amb expectatives diverses, és essencial explorar les perspectives crítiques que puguin aportar arguments al debat, i reduir les preocupacions existents entre els professionals de l’educació i les famíles de l’alumnat, que assenyalen que tenen un impacte real en el rendiment dels estudiants i podrien estar afectant l’eficàcia del procés d’ensenyament-aprenentatge de les Matemàtiques.

Una pequeña romería por los métodos milagro para la enseñanza de las matemáticas, Irene Ferrando, Carlos Segura

Dossier “Nuevas pedagogías”, El escéptico,

“Durante los últimos años están proliferando apóstoles de métodos para la enseñanza de las Matemáticas que predican la abolición del fracaso escolar. Esgrimen que este es consecuencia de la terquedad de un estamento —el profesorado— en el empleo de una «enseñanza tradicional» que tiene entre sus primeros objetivos destruir el potencial de los alumnos. (…).

(Llegiu l’article sencer en aquest enllaç).

Enllaç a més recursos en línia relacionats amb les Noves Pedagogies