La vida a la Colònia Güell fa uns 100 anys

El passat dijous 15 de març els alumnes de cinquè i sisè de primària de l’Escola Mare de Déu del Roser, de Vallmoll, van endinsar-se en la Colònia Güell tot coneixent la història de la vida quotidiana dels treballadors/es, el recinte industrial i els edificis modernistes.

Després d’una breu introducció, els alumnes es van dividir en grups i amb l’ajuda d’un mapa i un quadern de treball, van haver de recórrer i buscar els 12 punts amagats per tal de conèixer i esbrinar els misteris de la Colònia 100 anys enrere.

Un cop finalitzat el recorregut, van visitar el centre d’interpretació, on van veure un audiovisual en el que se’ls hi va explicar com era un dia d’una família obrera de la Colònia Güell, a començaments del segle XX, a través dels ulls i la vivència d’una nena.

Allà, també van  conèixer i entendre el funcionament de creació i construcció en el que es va inspirar Antonio Gaudí, els arcs catenaris, per dur a terme les seves obres així com la reutilització de materials i la utilització d’elements naturals.

Per finalitzar la visita, van accedir a la cripta de la Colònia on van poder admirar els diferents aspectes arquitectònics, acústics, simbòlics i decoratius, tant de l’exterior com de l’interior.

Enhorabona! Heu demostrat ser uns grups molt curiosos/es i treballadors/es!