El nostre amic el Sol

f133

Els alumnes de 3r de l’escola la Sínia de Molins de Rei han fet el projecte d’energia solar els dies 24, 25 i 26 de febrer. Cada dia han fet tres activitats:

-Generar electricitat que moure unes aspes mitjançant una miniplaca fotovoltaica

-Escalfar aigua en uns col·lectors solars.

-Fer pomes al forn a la cuina solar.​

Han aprés molt sobre les radiacions de llum i de f222calor del Sol. Les hipòtesis que plantejaven en cada cas han estat molt encertades i han deduït molt bé que el color negre absorbeix més calor i que els vidres en el col·lectors ajuden a escalfar millor l’aigua.
No totes els dies ha fet sol, però això no els ha impedit fer tots els experiments.
El darrer dia han realitzat amb èxit un simulacre d’evacuació i amb poc menys de 4 minuts ja estaven tots a l’esplanada de davant de la casa.

Gràcies i fins la propera!!

f244