Kit Correcull

Coincidint amb la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, us informem que el nostre Centre de Recursos Pedagògics ja disposa del kit de recollida de residus.

L’objectiu del kit és facilitar a les escoles l’accés a un material reutilitzable i compartit per facilitar el desenvolupament de la campanya ambiental  Let’s Clean up Europe! que consisteix a realitzar accions de neteja en espais naturals del nostre entorn per part dels ciutadans i de la mà d’escoles, associacions, administracions o empreses.

Podeu fer la reserva al CRP de l’Urgell.

El kit està format per  un contenidor de 90l serigrafiat de residus amb rodes. Dimensions: 40x90cm
Pes: 15 kg

Dins el contenidor hi podeu trobar el material de recollida:
– 1 carpeta transparent amb 4 pòsters informatius
– 1 Retolador no permanent
– 25 Parells de guants 15 Talla S (ribet blanc) i 10 Talla L (groc)
– 45 Bosses individuals transparents (25) o nansa (20)
– 10 Sacs grans per indicar tipologia de residu
– 10 Pinces de recollida de residus
– 1 Balança 30 o 150 kg
– 1 Banderola reutilitzable resultats aconseguits

Aquest kit bé acompanyat de diferents recursos didàctics per treballar a l’aula que podeu trobar en els
següents enllaços.

1. Servei comunitari
2. Correcull
3. BioLectures

Com podem utilitzar el material?
1. Formant part de la campanya Let’s Clean up Europe! .
1. Escola s’inscriu a la campanya mitjançant enllaç SDR
2. El CRP pot sol·licitar formacions territorialitzades o emprar les sessions virtuals disponibles web.

Com organitzar una acció de neteja?

Es disposa del Manual de com organitzar una acció de neteja i la guia metodològica vinculada al servei comunitari.
Les escoles tenen 3 formes de participar:

 Senzilla: Recollir residus, separar per grans fraccions i pesar, i debatre les mesures per
evitar nous abocaments, traslladant conclusions als responsables de l’espai.
 Científic: Fer un mostreig per caracteritzar els residus de 600m2: App eLitter (boscs i
rius) i App Marnoba (Platges).
 Pro: Fotografiar per geolocalitzar els residus recollits i analitzar dades: App Litterati
unint-se al repte Catalunya Clean Up Challenge (codi Catalunya).

Un cop finalitzada, l’escola retorna el kit net al CRP i enviar una imatge de la fitxa de resultats a
traves del formulari de valoració del SDR o al correu setmanaprevencio.arc@gencat.cat