El Pla Educatiu d’Entorn de Tàrrega 0-20 comença el curs amb propostes obertes a tota la comunitat educativa de la ciutat

Aquest proper dilluns els centres de Primària, l’Escola Alba i l’Escola de Música Municipal de Tàrrega comencen el projecte “Pim Pam Tàrrega Brass Band”, inclòs dintre del Pla Educatiu d’Entorn Tàrrega 0-20. Els alumnes faran les seves classes de música a l’EMMT amb el… Llegeix més»

Jornada de presentació dels Plans Educatius d’Entorn

El passat dijous 4 de juliol va tenir lloc a Barcelona la Jornada de presentació dels plans educatius d’entorn 0-20. Uns 200 assistents, entre assessors LIC i tècnics municipals, van participar en la formació.

La jornada va ser inaugurada pel Sr. Ramon Simon, director general d’Atenció a Família i la Comunitat Educativa. Va continuar amb la conferència del Sr. Moisès Esteban-Guitart, director de l’Institut de Recerca Educativa de la Universitat de Girona, Connectant aprenentatges: espais i temps educatius.

Seguidament, la subdirectora general de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa, Sra. Gené Gordó, i el cap de servei de Suport a la Comunitat Educativa, Sr. Jaume Viñals, van exposar els paràmetres que fonamenten els plans experimentals 0-20.

Quant a la segona part de la formació, va permetre reflexionar al voltant dels objectius dels nous PEE. I l’acte de cloenda va comptar amb la presència de l’Hble. Sr. Josep Bargalló, conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Els plans educatius d’entorn (PEE) 0-20 neixen a finals de l’any 2018 i s’impulsen en forma de pilotatge a cinc municipis. En concret, a Tàrrega, Ripoll, Sant Vicenç dels Horts, l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat. Es plantegen com un nou model que posa l’accent en la xarxa i en el valor educatiu dels contextos d’aprenentatge que tenen lloc més enllà del temps lectiu (entorns no formals, de lleure educatiu, impacte de les xarxes socials…).

Altres aspectes rellevants dels PEE 0-20 respecte als programes anteriors són la creació del servei d’orientació d’àmbit comunitari (SOAC) i que s’estén a més franges d’edat (dels 0 als 20 anys) l’acompanyament educatiu de l’alumnat i les seves famílies.

Graduació

La idea que les famílies gitanes tenen expectatives baixes en relació a l’educació dels seus fills està encara molt estesa a la societat, però aquest no és el cas de la família Buñales Giménez de l’INS Lo Pla d’Urgell (Bellpuig), que amb la recent graduació de la seva filla i a les portes d’accedir a la Universitat és un exemple a visibilitzar.

El curs 2016-2017 es va incorporar als centres educatius de les comarques de Lleida el promotor escolar del poble gitano Arturo Mendoza Belillas que conscient que la seva tasca és un gran repte treballa amb els professionals dels centres educatius i el poble gitano per aconseguir que els seus fills i filles estudiïn per tenir un futur millor, sense oblidar, com diu el poble gitano, que “avancem….. però sense perdre lo nostre”.

Felicitats a tots els que ho han fet possible!

Jornada d’escoles rurals a Verdú

El dimecres 26 de juny es va celebrar al Castell de Verdú la Jornada d’Escoles Rurals: una jornada de treball adreçada a docents d’escola rural amb l’acompanyament dels companys del Secretariat d’Escola Rural de Catalunya i de la Fundació del Món Rural, dels companys coordinadors de la Xarxa de Competències Bàsiques i de les companyes de la ZER El Jonc.  La Jornada va comptar amb la presència del Sr. Pep Mas – alcalde de Verdú, – del Sr. Carles Vega – Director dels Serveis Territorials d’Educació -, del Sr. Àlex Gabarró – Subdirector d’Ordenació Curricular -, de la Sra. Carme Huguet – Inspectora referent d’Escola Rural – i del Sr. Carles Martínez – Secretari de polítiques educatives -.

Una jornada molt profitosa en un entorn immillorable.