Guia d’orientació professional coordinada de la Fundación Bertelsmann

La Guía de orientación profesional coordinada , elaborada per la Fundació Bertelsmann, por el empleo juvenil, és un material que pretén dotar el nostre alumnat d’institut d’unes eines suficients a l’hora d’escollir el seu camí professional.
L’orientació professional consisteix a dotar els joves de les eines suficients a l’hora d’escollir el seu camí professional.
Per aconseguir que l’alumnat disposi d’informació adequada i suficient és imprescindible que es faci de manera coordinada amb totes les persones rellevants del seu entorn.
La Fundació Bertelsmann vol desenvolupar un sistema d’orientació professional coordinat i de qualitat amb el suport i la col·laboració d’agents educatius, empreses i altres institucions. Un sistema que posi en valor les qualitats, el talent i les competències de cada alumne i ofereixi una visió actualitzada de les necessitats concretes del mercat laboral.
Així mateix, també han publicat un manual pràctic per a famílies. Amb aquesta guia es volen donar pautes a pares i familiars mitjançant informació detallada sobre el complex procés que viuen i enfronten els seus fills a l’hora de buscar quin serà el seu camí professional i la conseqüent formació necessària per incorporar-se al mercat laboral.