VIII Edició Premis a l’Ecoinnovació

Amb aquesta convocatòria, impulsada per la Fundació Endesa, s’anima a participar a docents i alumnat d’Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Formació Professional de Grau Mitjà de Catalunya a desenvolupar un projecte relacionat amb la protecció i conservació de la biodiversitat.
L’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure, als centres educatius, el disseny de projectes vinculats a l’educació ambiental. Es proposa treballar amb un format incubadora, en el qual el professor o centre educatiu registren una idea i reben l’acompanyament tècnic necessari per a implementar el seu projecte. El termini d’inscripció està obert del 25 de setembre al 3 de novembre i els projectes es poden registrar en el marc de les categories següents:
Categoria 1 – Conèixer la nostra Biodiversitat, podran optar-hi projectes originals orientats a mostrar la competència científica dels estudiants a través del contacte directe amb el medi ambient mitjançant el desenvolupament d’una recerca innovadora. Per fer-ho, hauran de demostrar el seu impacte en alguna de les 3P de la biodiversitat (Protegir, Preservar i Prevenir) i divulgar els resultats dels projectes de manera original i atractiva justificant el seu compromís amb l’ecosistema estudiat.
Aquests projectes han d’estar promoguts per, almenys, tres alumnes.
Si us interessa la creativitat, la Categoria 2 – Identificar solucions a un problema mediambiental planteja un repte als alumnes: que presentin una solució innovadora i original a un problema ecològic o mediambiental determinat. Per a això, s’exposaran les disciplines del currículum i quins aprenentatges s’han aplicat per a aportar aquesta solució. Amb el projecte, els alumnes podreu mostrar l’impacte directe o indirecte del vostre treball sobre la protecció i preservació d’espècies o d’espais i/o sobre la prevenció del dany o el deteriorament de la nostra biodiversitat. Aquests projectes han d’estar promoguts per, almenys, tres alumnes.
En els projectes presentats en la Categoria 3 – Millorar el teu entorn hi haurà d’estar implicat tot el centre educatiu. Es proposa el disseny d’un projecte ambiental desenvolupat entre alumnes i professors en el qual es demostri el compromís ecològic del centre en el seu conjunt al llarg del temps, transcendint el centre a través de la cooperació amb altres entitats de l’entorn com empreses o comunitats locals.
La dotació dels Premis Fundació Endesa a l’Ecoinnovació Educativa és de 12.000 euros, que es distribueixen entre els guanyadors, primer i segon lloc per cada categoria.
Podeu inscriure el vostre projecte aquí en menys de tres minuts. Si us interessa, també podeu consultar les Bases dels Premis clicant el següent enllaç.