El llapis màgic de Malala

El llapis màgic de la Malala explica la història d’aquesta jove activista paquistanesa que el 2014 va rebre el premi Nobel de la Pau, quan solament tenia 17 anys. La Malala defensava que les nenes de la vall del riu Swat del Paquistan poguessin anar a l’escola perquè el règim talibà havia prohibit la seva assistència. Quan tenia 13 anys va escriure en un blog de la BBC, sota pseudònim, la seva vida sota el règim talibà. En aquells anys, entre 2003 i 2009, els talibans obligaren a tancar escoles privades i prohibiren que les nenes rebessin educació.

Un dia, tornant de l’escola amb autobús, uns homes s’aproparen a ella i preguntaren qui era Malala. Ella respongué i aquells homes, que eren talibans, van disparar-li amb un fusell. Malala quedà molt mal ferida i va ser operada. La seva família  va témer per la seva vida perquè pensaven que no es recuperaria, però no va ser així.

Ella no es donà per vençuda i una vegada sanada va començar a donar discursos arreu del món explicant la seva història. Actualment és una activista que lluita a favor de l’educació de les nenes i totes les persones que no poden accedir a l’educació. Després de guanyar el Premi Nobel de la Pau, va crear una fundació, Malala Fund, que defensa l’educació per a les nenes i adolescents del món.

Aquest conte que avui us presentem és una versió infantil de la història de Malala, i tot i que el lector a qui va dirigit és d’entre 8 i 11 anys, és un llibre que reflecteix molt bé la vida d’aquesta noia paquistanesa, el seu activisme envers l’educació femenina, el missatge d’esperança envers el món i la seva lluita en allò que creu:

“Un nen, un mestre, un llapis i un llibre poden canviar el món.”

Adjuntem alguns materials pedagògics perquè pugueu treballar amb el vostre alumnat aquest bonic llibre: vídeo amb la història de Malala, material del CEIP Princesa Sofía i CEIP Beatriz Galindo.