Celebració dels 25 anys de la Xarxa d’Escoles Verdes

Les Escoles Verdes són centres educatius compromesos amb la sostenibilitat que treballen per fomentar una educació ecosocial que transformi el centre educatiu i el seu entorn, per a la qual cosa fan xarxa amb altres entitats del territori. Actualment, hi ha més de 800 centres que formen part de la Xarxa d’Escoles Verdes.

Nascut el curs 1998/99, el Programa Escoles Verdes celebra el seu 25è aniversari el curs 2023/24. Per commemorar aquesta efemèride, es proposen un conjunt d’actuacions que volen posar en valor la feina desenvolupada durant tots aquests anys pels centres educatius, les persones i les entitats que formen part de la Xarxa. L’apartat Actua X 25 recull les accions plantejades i els objectius que es volen aconseguir durant la celebració dels 25 anys.

ACTUA X 25 és el nom de la iniciativa que aglutina totes les accions que formen part dels actes de celebració dels 25 anys de la Xarxa d’Escoles Verdes. La campanya s’inicia a mitjans de juny de 2023 i es desenvoluparà al llarg de tot el curs 2023/24 fins al juny de 2024, quan tindrà lloc la Festa de Cloenda.

Cada trimestre es presentaran 8 propostes d’accions per dur a terme amb l’alumnat i la comunitat educativa dels centres adscrits. D’aquesta manera, al llarg del curs es podran realitzar fins a 24 accions. A totes aquestes, s’hi afegirà una 25a que serà la Festa de Cloenda, on tots els centres que formen la Xarxa estaran convidats a participar-hi.

Les accions plantejades es divideixen en cinc categories diferents: Fer-ne ressò, Compartir, Fer Xarxa, Aprendre i Celebrar. Es poden dur a terme tantes accions com es desitgin i divulgar-les amb les etiquetes #EscolesVerdes25 #ActuaX25. Podeu seguir el programa a través del compte d’Instagram @escoles_verdes i de Twitter @escolesverdes.

Podeu trobar tota la informació clicant aquí.