La Maleta Verda

La Maleta Verda és la nova creació del CRP de la Terra Alta per tal de sensibilitzar l’alumnat sobre temàtiques essencials en l’actualitat com són la sostenibilitat, la protecció del medi ambient, el respecte envers la natura i els ecosistemes, el treball dels ODS, etc.

Aquesta maleta, adreçada a l’alumnat d’infantil i primària, inclou guies de camp, contes, àlbums il·lustrats, còmics, llibres informatius, contes pop-up, jocs de cartes, jocs de taula, prismàtics compactes, etc, amb l’objectiu que l’alumnat conegui a fons l’entorn proper, aprengui a valorar-lo i a estimar-lo, i també a protegir-lo dels agents nocius que l’amenacen i el desequilibren. Tanmateix, la maleta neix amb la voluntat de fer adonar als infants de les problemàtiques mediambientals que pateix el planeta com poden ser el canvi climàtic, la contaminació dels oceans, l’extinció de les espècies… com a conseqüència de l’acció humana i, així, poder aportar idees i solucions per frenar i revertir aquestes greus disjuntives.

A banda de la maleta, s’ha elaborat un Genially on trobareu el catàleg de llibres i materials que inclou amb una breu sinopsi i els ODS que s’hi treballen a cadascun. A més a més, s’hi han afegit diversos recursos en paral·lel com guies, vídeos i activitats de treball a l’aula dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’agenda 2030 que ens proposa l’ONU.

Esperem que us agradi la proposta i que en pugueu treure el màxim profit.