Jornada “eSTEM FENT MATES I MÉS”

El proper 28 de setembre de 2019 tindrà lloc la XVI Jornada d’ensenyament de les matemàtiques al IEC, Barcelona. El títol de la jornada d’enguany és eSTEM FENT MATES I MÉS i tractarà sobre el valor de les matemàtiques dins els projectes, les activitats STEAM, i altres propostes de treball globalitzat (línia d’impuls 3 CIC). La jornada constarà de la conferència Les matemàtiques integren, a càrrec de Santi Vilches i Maite Gorriz, una presentació de taules i experiències, una taula rodona sobre Steam, el lliurament del premi Maria Antònia Canals i uns tallers matemàtics.

Actualment la didàctica de la matemàtica promou l’ensenyament globalitzador de diverses maneres i de fet és una de les línies d’impuls del C2EM. Ambients, treball per projectes o steam són paraules que sentim dia a dia. Des de l’avaluació fins als continguts que ens proposa el currículum, tot està impregnat d’aquestes idees. En aquesta jornada abordarem les següents qüestions:

  • Ensenyem matemàtiques per abordar la realitat?
  • Quin paper tenen les matemàtiques dins d’aquest tipus de propostes?
  • Com es construeix el coneixement matemàtic amb aquestes tasques?
  • Què aprenen els estudiants que fan aquest tipus de tasques?
  • Com gestionar aquestes activitats a l’aula?

Per consultar el programa complet cliqueu aquí.

El hashtag del twitter és #16jornadaconjunta
Inscripcions: Els i les docents del departament d’Educació i usuaris d’XTEC s’han d’inscriure al portal XTEC (codi de l’activitat 9001000532). Amb l’assistència als actes del matí i la tarda obtindran un certificat de participació. La inscripció estarà oberta del 12 al 26 de setembre. Les persones que no són usuàries d’XTEC han d’efectuar la inscripció mitjançant aquest formulari.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>