Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Envers les Dones

El Departament d’Educació, a propòsit del Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, vol remarcar la necessitat, avui i cada dia, de treballar intensament i prendre consciència sobre la importància de la prevenció i l’abordatge de les violències masclistes.

Per a l’abordatge de la violència masclista des de la comunitat educativa, ens cal educar en relacions sexoafectives sanes, ens cal visibilitzar una violència que fa molt mal però no sempre estem preparats ni preparades per reconèixer, ens cal posar-hi nom i afrontar-la.

Volem disposar d’eines efectives des de la comunitat educativa per fer front a aquelles situacions que tendim a naturalitzar i que impliquen desvalorització de les nenes, noies o dones, control abusiu, aïllament, submissió, violència sexual. Volem unes escoles lliures de violències!

Des dels centres educatius, us proposem que dugueu a terme actuacions concretes amb la finalitat de promoure un canvi d’actituds, creences i comportaments per part de tota la comunitat educativa.

Difoneu les fotos o vídeos de les vostres actuacions a les xarxes socials amb l’etiqueta  #25n #lesescoleslliuresdeviolències #programacoeducat #desemmascarem amb menció @xtec

Propostes d’activitats a dur a terme als centres educatius, tant a propòsit del 25 de novembre com al llarg del curs.