La protecció de dades als centres educatius

El passat 28 d’octubre l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) i el Departament d’Educació van organitzar aquesta jornada online adreçada a la comunitat educativa, amb l’objectiu de difondre eines que els recolzin davant els entorns digitals en què es mouen els alumnes i la normativa de protecció de dades que s’ha de tenir present.

L’acte es va plantejar davant la necessitat d’actualitzar el coneixement de la protecció de dades en l’àmbit dels professionals de l’educació: professorat i equips directius de centres.

Al llarg de l’acte es va presentar el nou curs Online per al professorat i el personal de l’àmbit educatiu sobre protecció de dades i també es va donar a conèixer la guia sobre preguntes freqüents relatives a les pautes de protecció de dades per als centres educatius.

Finalment es van exposar les recomanacions als centres sobre la publicació d’imatges i altres dades personals dels alumnes a Internet.

Us recomanem que visualitzeu el vídeo del webinar ja que conté informació i indicacions importants pel que fa a la protecció de dades de l’alumnat (considerem molt important l’apartat de l’auditoria a centres que comença a partir del minut 44’10”) i que també feu un cop d’ull a la presentació Recomanacions per a la publicació d’imatges i altres dades dels alumnes a Internet.