Val escolar de 60 euros per a l’alumnat de primària i secundària

Uns 790.000 alumnes de primària i secundària rebran l’ajut de 60 euros de val escolar per al curs 2024-2025, que podran bescanviar per llibres, diccionaris, papereria i altres. L’objectiu és continuar oferint un escut econòmic i social a les famílies per pal·liar l’increment de preus associats a l’escolarització.

En aquesta edició, la mesura es fa extensiva a tots els estudiants de secundària obligatòria de tots els centres públics i concertats de Catalunya. També s’hi inclouran els alumnes dels centres d’educació especial i dels cicles formatius de grau bàsic.

Es podran bescanviar fins al 30 de novembre

La distribució dels dos vals per alumne, de 30 euros cadascun, es durà a terme de la mateixa manera que l’edició anterior, per correu postal, i es podran activar des de la plataforma valescolar.cat. Una altra novetat és que es podran cedir els vals als centres educatius per a la compra conjunta de material escolar.

Els establiments comercials que estiguin interessats a participar en aquesta segona edició s’hauran d’adherir a una plataforma que acreditarà que l’activitat econòmica que duen a terme és l’apropiada per a la finalitat de la mesura.

El 95% dels alumnes de primària van usar el val escolar el curs 2023-2024

Un 95,1% dels alumnes de primària de totes les escoles públiques i concertades de Catalunya van utilitzar el val per adquirir material escolar l’any 2023 en els més de 2.000 establiments que es van adherir a la iniciativa. En concret, un total de 424.838 estudiants van bescanviar 849.619 vals (un 94,2% del total) per un import de 42,3 milions d’euros.

 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut