Els jocs de taula com a eina d’aprenentatge a l’aula

El festival de jocs de taula Dau Barcelona celebra la seva 14a edició al recinte de la Fabra i Coats, al barri de Sant Andreu del Palomar, del 13 al 16 de novembre, amb més d’un centenar d’activitats gratuïtes. Serà un lloc de trobada per a experts, aficionats, professionals i famílies. A més,  per segon any consecutiu, el festival dedica el matí del dijous 13 i divendres 14 a oferir activitats per als centres educatius de Barcelona i d’arreu de Catalunya.

L’any passat va ser la primera vegada que el Dau Barcelona va dedicar un espai a les escoles. “Va ser un èxit”, afirma la directora del festival, Anna López, que assegura que van impulsar la iniciativa perquè volien “apropar els jocs de taula les escoles”. Així és com el festival “va passar de ser un esdeveniment de públic infantil i familiar que se celebrava el cap de setmana a oferirampliar-lo divendres al matí per a les escoles”.

La bona acollida de fa un any va motivar l’organització,  l’associació Kid’s Cluster amb el suport de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), a ampliar la iniciativa un dia més, el dijous. Així durant aquests dos dies lectius, més de 3.000 alumnes de 5è i 6è de primària i ESO de 50 centres educatius, acompanyats per 150 docents, gaudirant d’aquest esdeveniment a la Fabra i Coats.

“Creiem que l’aprenentatge basat en els jocs és una metodologia molt interessant per introduir el joc de taula a l’aula i és una eina d’aprenentatge que els docents cada cop valoren més i utilitzen a les seves aules”, defensa López. L’objectiu és que l’alumnat pugui fer un “tast” de diferents jocs, amb mecàniques i tipologies diferents que els ajudin a “explorar i descobrir el potencial” que tenen aquests jocs de taula en l’aprenentatge dins l’aula. A més, els docents disposaran d’un material pedagògic que un cop al centre educatiu podran utilitzar per crear, segons explica López, “els seus continguts curriculars o experiències dins l’aula”.

Així, els infants i joves que participen a la secció Escoles Dau podran jugar a diferents jocs aportats per les editorials que participen en el festival i que es distribuiran per grups d’edats i temàtiques que poden anar des de la matemàtica a l’estratègia o la història. “Tot l’itinerari està molt pensat perquè cada joc aporti un aprenentatge diferent”, remarca la directora del festival. Les escoles que participaran al Dau es van apuntar a través d’un formulari fa mesos. Un cop a la Fabra i Coats, s’han dissenyat itineraris i horaris específics per a cada edat. L’objectiu és que puguin provar diferents jocs i descobrir noves experiències que segurament  molts dels participants desconeixen.

Per llegir l’article sencer, clica el següent enllaç

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut