Setmana Bio a l’escola

Del 16 al 24 d’octubre de 2021 La Setmana Bio a l’escola dins la Setmana Bio per l’alimentació ecològica per promocionar i donar a conèixer el sistema de producció i alimentació ecològica a la comunitat educativa.

Cada cop trobem més centres educatius que contemplen la producció i alimentació ecològica i local dins del seu currículum docent, ja sigui a través de l’hort escolar, d’un projecte educatiu o matèria concreta d’estudi, de la realització de treballs o materials educatius específics, a través de la cuina del centre i del menjar que s’ofereix a l’alumnat, d’una visita a una finca o granja agropecuària, etc.

Altres centres que encara no ho han incorporat, poden tenir interès en fer-ho, ja que conèixer i donar a conèixer tot el que es relaciona amb la producció agroalimentària és una temàtica absolutament bàsica en el procés d’educació i coneixement del món que ens envolta, per les seves implicacions en el medi ambient i en la sobirania alimentaria dels pobles.

Si esteu interessats en organitzar qualsevol activitat destinada a reflexionar al voltant de la producció agrària i l’alimentació, el seu impacte i sostenibilitat, i donar a conèixer i promoure la producció i l’alimentació ecològica entre el vostre alumnat (o comunitat educativa en general), us proposem que la inclogueu dins del programa de la Setmana Bio a l’escola.

Activitats que podríeu organitzar en el vostre centre:

• Visualització dels vídeos creats per la Setmana Bio 2020 i la Setmana Bio 2021.

• Àlbum interactiu. Del camp a la cuina: l’aventura de la producció ecològica.

• Acta d’entrega del premi escola.

• Xerrades amb persones productores en ecològic a través d’un servei de videoconferència o bé presencial al centre educatiu.

• Visites als projectes productius de persones productores de la zona.

• Tallers amb productes ecològics.

• Treballs relacionats amb l’hort de l’escola.

• Introduir activitats i aliments ecològics al menjador de l’escola.

Més informació aquí on també trobareu el formulari per tal d’inscriure la vostra activitat així com recursos i idees per organitzar alguna activitat.