Més enllà de l’acollida

Com garantir l’èxit educatiu de l’alumnat d’origen immigrant?

El 22 de novembre, la Fundació Bofill organitza un acte que comptarà amb la participació d’Andreu Domingo i Jordi Bayona, del Centre d’Estudis Demogràfics i autors de “El fracàs escolar dels descendents de la immigració a Catalunya: més que una assignatura pendent i clourà amb un debat amb experts i responsables de l’administració sobre com intervenir per garantir el progrés educatiu d’aquest alumnat. L’accés a l’acte és lliure i gratuït, amb inscripció prèvia. El debat es podrà seguir en directe per streaming i també via Twitter amb el hashtag #aulabofill

Lectura Fàcil

Recomana un llibre de Lectura Fàcil en un vídeo de menys de 3 minuts i participa al Concurs Booktuber LF (fins el 4 de novembre)

Si sou una entitat, un centre educatiu, una biblioteca… i treballeu amb materials Lectura Fàcil (LF),explica el projecte i participa  al Premi Bones Pràctiques LF (fins el 21 d’octubre)

Més informació sobre la Lectura Fàcil (LF)

Cuidem-nos. L’educació emocional dins la família

La II Jornada de formació TIRSAB, el 26 d’octubre,  tindrà com a eix central l’educació emocional.

CUIDEM-NOS, l’educació emocional dins la famíliaté com a objectius apropar als professionals del territori una experiència d’èxit en el treball emocional intrafamiliar, i obrir un espai de conceptualització i reflexió. De la mà de Laia Mestre (Institut de Ciències de l’educació de la Universitat de Barcelona), i Meritxell Blanco Castellà, que  presentarà el projecte “Anima’t juga amb ells, espai de relació i joc familiar”, gaudirem d’una jornada intensa i enriquidora.

(Re)Imagina’t: concurs de peces audiovisuals no sexistes

Encara sou a temps de formalizar la inscripció gratuïta al (RE)IMAGINA’T 2018/19.
Aquesta iniciativa de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació pretén impulsar la creació participativa de nois i noies d’entre 14 i 18 anys en peces audiovisuals no sexistes. Per això, s’adreça… Llegeix més»

7a Jornada d’intercanvi d’experiències ApS

L’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona (ICE UB) i el Centre Promotor d’Aprenentatge Servei organitza la Jornada d’intercanvi d’experiències d’Aprenentatge Servei (ApS).

Aquesta activitat formativa tindrà lloc el dia  19 d’octubre a les 16 h al Campus de Mundet de la Universitat de Barcelona, programa  i més  informació clicant aquí.

Ja podeu fer la  inscripció.

Materials audiovisuals d’acollida

Us fem arribar aquest material de suport a l’acollida per facilitar informació sobre Catalunya i la societat catalana a les persones nouvingudes publicat per la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania. Informa sobre l’organització i el funcionament dels sistemes públics, així com sobre els drets i deures més elementals.

Cada àmbit temàtic té una durada de quinze a vint minuts.

Podeu accedir al material a la següent adreça: http://treballiaferssocials.gencat.cat/ca/ambits_tematics/immigracio/acollida/dvd_dacollida/