Lliures en la diversitat. Experiències LGTBI en el cinema.

Lliures en la diversitat és un recurs didàctic desenvolupat per Drac Màgic destinat a posar a disposició d’educadors i educadores un catàleg cinematogràfic que ofereixi una mirada plural sobre lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersexuals.
Aquest recurs vol contribuir a promoure l’organització d’activitats educatives orientades a… Llegeix més»

Monogràfic sobre Autonomia de centres

La revista Fòrum, d’organització i gestió educativa, dedica el seu número 51 del gener 2020 a l’Autonomia de centres. Podeu consultar-la al CRP.

• L’Autonomia de centres: reptes i oportunitats dels últims temps

OPINIÓ

• L’autonomia dels centres educatius o l’autonomia institucional. Segona part (Gairín Sallán, Joaquín)
  • L’autonomia de centres, oportunitat… Llegeix més»

Jan Amos Comenius Prize for high quality teaching about the European Union

S’informa que la Direcció General d’Educació, Joventut, Esports i Cultura de la Comissió Europea ha creat un concurs en tota la UE amb l’objectiu de recompensar centres d’educació secundària que ajudin als seus alumnes a aprendre sobre la Unió Europea de maneres interessants.
L’acció atorgarà un… Llegeix més»

Dona la nota. Encara hi som a temps.

DONA LA NOTA, encara hi som a temps és una iniciativa que pretén que nens i nenes, nois i noies dels centres educatius de Catalunya prenguin consciència sobre el moment que vivim d’emergència climàtica i ambiental, i participin de forma activa en el seu entorn més proper.

Amb aquesta iniciativa es pretén que nens i nenes, nois i noies dels centres educatius de Catalunya prenguin consciència sobre el moment que vivim d’emergència climàtica i ambiental, i participin de forma activa en el seu entorn més proper. D’una banda, integrant els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.). I d’altra, afavorint un espai d’intercanvi d’experiències  a disposició dels centres. I emmarcat en tot aquest escenari apareix la iniciativa contra el canvi climàtic, amb el lema “DONA LA NOTA, encara hi som a temps”. El punt de partida és la proposta inicial del CdA Pau Casals, que s’amplia amb la participació d’altres serveis de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital que pren el compromís de lidera aquesta iniciativa, difondre-la, impulsar-la i destinar-hi els recursos necessaris.

Encara queden places! Recursos per a treballar la psicomotricitat a infantil i primària

Us informem que encara queden places a l’activitat “Recursos per a treballar la psicomotricitat a infantil i primària” que oferim a Sant Adrià.
En paraules de les persones formadores:
És al llarg dels vuit anys de vida que els infants desenvolupen les seves competències motrius bàsiques i… Llegeix més»

Nova activitat de formació: Un apropament a l’alumnat i les famílies d’Àsia Meridional, bones pràctiques i disseny d’activitats interculturals

Us informem que tenim una nova activitat de formació oberta per a inscripció a Sant Adrià.
Es tracta d’una formació adreçada al professorat de primària i secundària que vol adquirir eines, recursos i orientacions per incorporar la perspectiva intercultural a l’aula. Amb el focus posat en… Llegeix més»

Educació per a la mobilitat segura. Formació per al professorat de l’educació primària i secundària.

Us enviem la següent informació relativa al curs “Educació per a la mobilitat segura rebuda per servei català de transit:
Els infants i els joves exerceixen el seu dret a moure’s per les vies públiques. És una necessitat que ells tenen i el professorat que farà… Llegeix més»

Funció accesible al Teatre Romea

Comunicació Aptent  proposa el projecte Teatro Accesible.
Faran una funció accessible per nens i nenes amb discapacitat visual i auditiva al Teatre Romea el pròxim 1 de març:  Alícia al país de les meravelles.
La funció comptarà amb les següents mesures d’accessibilitat:

• Audiodescripció
  • Sobretitulat
  • Llengua de signes
  • Bucle Magnètic
  • So amplificat
  • Accés per… Llegeix més»