Programa OpenCohesion School (ASOC)

OpenCohesion School és un programa educatiu interdisciplinari innovador per als centres de secundària per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació.

El projecte afavoreix el desenvolupament d’habilitats digitals, estadístiques i d’educació per a la ciutadania, i permet a l’alumnat descobrir com les polítiques públiques incideixen als llocs on viuen. Al llarg de tot un curs acadèmic, alumnat i professorat desenvolupen l’auditoria ciutadana analitzant l’impacte d’un projecte finançat amb fons de cohesió en el seu territori, i comuniquen els resultats obtinguts amb l’ajuda de tècniques periodístiques.

Al final de curs se celebra una trobada de totes les escoles catalanes participants on es compartiran els projectes treballats.

La sessió per presentar l’edició d’aquest any serà 2 de desembre al matí. Inscripció