Tenim en préstec aquest llibre que recull entrevistes fetes a persones rellevants del món de l’educació a publicacions de l’editorial Graó.
Amb motiu dels quaranta anys del segell GRAÓ, s’ofereix en aquest llibre una selecció de quinze entrevistes realitzades a persones de prestigi publicades a les seves revistes amb la intenció de posar per testimoni propòsits i intencions educatives vigents.
Quinze diàlegs al voltant de l’educació que han sabut conjugar l’art, la ciència i que generen i encoratgen processos de canvi vers una escola transformada i transformadora: Tonucci, Mauri, Giné, Del Carmen, Fisas, Cyrulnik, Vaello, Aucouturier, Tolchinsky, Krumins, Naranjo, Funes, Abbot, Ball, Hargreaves, Bona i Bisquerra.Títols de les entrevistes: Fent i desfent, aprèn l’aprenent · «La investigació és l’alternativa al dogmatisme» · «La globalització és el mètode natural d’aprenentatge més real i adequada d’abordar problemes» · «No sóc un defensor d’hem de posar com a obligatòria l’assignatura d’educació per la pau”» · «Un docent afecta emocionalment l’infant» · «No hi ha problemes, hi ha reptes. El problema t’atura, mentre que el repte t’estimula» · «Tots els problemes de comportament s’originen en els dèficits d’interacció» · «Saber de lletra és més que una assignatura» · «Hi ha un mestre interior en cada infant» · «Qui sap més d’educació són els educadors» · «Construir la pròpia responsabilitat requereix poder equivocar-se, poder provar, poder dubtar» · «Els infants han nascut per aprendre, no per ser ensenyats» · «L’educació orientada a proves externes limita el desenvolupament dels infants» · «Cal donar temps als infants perquè puguin pensar» · «Hem de donar la millor versió de nosaltres mateixos» · «No hi ha cap avaluació que pregunti com s’ha emocionat un alumne»