Temps de cercle i resolució de conflictes. Taller per a docents PFZ Ribera d’Ebre

Taller realitzat per l’equip docent de l’escola La Mercè de Tortosa, com equip formador dins la xarxa ER amb la participació de professorat de diversos centres de la Ribera:

codi PFZ 8080551808, Temps de cercle i resolució de conflictes, 12 de juny de 17 h a 20 h a l’I-E 3 d’Abril de Móra la Nova

Una primera part introductòria de TEMPS DE CERCLE:

• Dinàmica del temps de cercle amb el professorat participant al taller utilitzant “l’objecte que ens dona la paraula” i tenint en compte que totes les aportacions i visions són acceptades. “Tota aportació és valuosa”.
  • S’exposen les normes que es comparteixen amb l’alumnat abans d’iniciar el cercle i que tots els participants han de respectar al disposar del torn de paraula, el silenci i l’escolta a la resta de companys, a més del gaudir i fer sentir còmode als companys i companyes.
  • Es realitza una “pràctica de barreja” compartint les emocions en grup.

Seguida d’una segona part de debat sobre:

-Què entenem per conflicte? – Qui resol el conflicte? – Quin paper juga el que intervé? -Com tractem el conflicte després? -Quin paper té el tutor-a ? – Com ho registrem? – Com es reflecteix que quedi alineat amb el projecte de convivència del centre?

Per acabar posant en pràctica 2 tècniques de resolució de conflictes amb un enfocament restauratiu basat en:

1. .Resoldre el conflicte “amb” les persones-ER i fer-los responsables (no jutgem i no busquem culpables)
  2. .Comunicació no-violenta (CNV), amb un llenguatge de pau.
  3. .Tècniques per escoltar: escolta atenta, activa i empàtica que es complementen.
  4. .Seguint els principis de Belinda Hopkins.

Quines dinàmiques podem aplicar per resoldre un conflicte?

.Cercle restauratiu tipus Rul·lan

.Tècnica 5-5-5, amb el registre de l’enfocament restauratiu : QUÈ HA PASSAT ?  i cercar SOLUCIONS segons necessitats detectades.

Podeu consultar els altres articles sobre ENFOCAMENT RESTAURATIU (ER) que tenim publicats a la web, enllaç.