Trobareu la normativa, la guia i les infografies del nou decret d’educació infantil a la web :
https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/educacio-infantil/
DECRET 21/2023, de 7 de febrer, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació infantil
El currículum de l’educació infantil integra el primer i el segon cicle en una sola etapa educativa amb identitat pròpia.
Els elements del currículum són les competències clau, les competències específiques, els criteris
d’avaluació, els sabers i les situacions d’aprenentatge.
Les competències clau s’adapten per aquesta etapa:
L’etapa d’educació infantil suposa l’inici del procés de desenvolupament de les competències clau, que seran les
eines per continuar aprenent al llarg de la vida i que apareixen recollides a la Recomanació del Consell de la
Unió Europea de 22 de maig de 2018.
Aquestes competències, que s’aniran assolint durant l’educació bàsica, són les següents:
– Competència en comunicació lingüística.
– Competència plurilingüe.
– Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria.
– Competència digital.
– Competència personal, social i d’aprendre a aprendre.
– Competència ciutadana.
– Competència en pensament creatiu.
– Competència en consciència i expressió culturals.
En el desplegament del currículum d’educació infantil:
– Les competències específiques, els criteris d’avaluació i els sabers de l’educació infantil s’organitzen al
voltant de quatre eixos de desenvolupament i aprenentatge:
– Un infant que creix amb autonomia i confiança.
– Un infant que es comunica amb diferents llenguatges.
– Un infant que descobreix l’entorn amb curiositat.
– Un infant que forma part de la diversitat del món que l’envolta.
Aquests eixos, intrínsecament relacionats entre si, requereixen un plantejament educatiu que promogui
situacions d’aprenentatge globals, significatives i estimulants que ajudin a establir relacions entre tots els
elements que els formen.