Acompanyar en la tornada

La Coordinadora d’Inclusió i d’Educació al Llarg de la Vida dels Serveis Territorials a la Catalunya Central, la Saray Gómez, en col·laboració amb la Maria Navarrete, educadora en neurociència i educació emocional, ens ha compartit aquests dos vídeos destinats a tota la comunitat educativa, amb la intenció de posar el seu granet de sorra per tal d’acompanyar als docents, famílies, serveis específics, personal PAS…

Al vídeo “I a mi, qui m’acompanya?”  ens parlen de les 5 competències emocionals: consciència emocional, regulació emocional, autonomia emocional, habilitats socioemocionals i competències per a la vida i el benestar.

“Què passa al meu cervell? I al meu cor? Acompanya’m”té per objectiu entendre el cervell i pensar en una acollida dels nostres alumnes a la tornada.

Dues propostes molt interessants i, per això, des de l’EAP de la Ribera creiem que es pot fer una tasca d’aprofundiment i estem estudiant com fer-ho de cara als claustres de cada centre, partint de les CADs per poder treballar l’acollida dels alumnes a la tornada. La nostra idea és treballar l’escolta activa a partir d’una reflexió profunda als centres (organització dels espais, temps i persones) i l’acció tutorial a partir de cotutories. També serà important treballar la consciència emocional i el reforç positiu, fent èmfasi en l’equilibri emocional dels nens i nenes així com també treballar una mirada 360 (entitats, entorn, comunitat).

Si veieu que aquesta proposta pot ser del vostre interès, feu-nos-ho saber al correu de l’EAP.