Jornada gratuïta de Llengua de l’Institut Desenvolupament Professional IDP-ICE

L’IDP-ICE ha organitzat per al proper dia 16 de febrer (tarda) i 17 (matí) , una jornada gratuïta de llengua on hi haurà ponències i taules rodones.

S’exposaran evidències científiques de grups de recerca educativa i bones pràctiques que actualment s’estan duent a terme a centres educatius de Catalunya.

A continuació us deixem els enllaços per a la inscripció:

El contingut i objectius de les xerrades:

Objectius
  • Aprofundir sobre un dels grans reptes dels centres educatius: aprendre a llegir i escriure.
  • Descobrir les oportunitats del nou currículum d’educació lingüística i literària.
  • Conèixer la metodologia TILC (Tractament Integral de Llengua i Contingut) i mostrar-ne pràctiques de referència.
  • Donar conèixer els resultats de la recerca educativa del programa “llegim i escrivim en parella” pel foment de la lectura i l’escriptura.
  • Interpretar què ens diuen les dades sobre els usos lingüístics dels escolars de Catalunya.
  • Reflexionar sobre les relacions entre centres educatius i biblioteques i conèixer la gran tasca que fan aquestes per poder fomentar noves   sinèrgies i ajudar a la personalització de tot l’alumnat.
  • Mostrar bones pràctiques de centres educatius de Catalunya tant de primària com de secundària.
Continguts
  •    Aprenentatge de la lectura
  •     Aprenentatge de l’escriptura
  •     Aprenentatge de l’expressió oral
  •     Foment de l’expressió oral, l’escriptura i la lectura
  •     Currículum d’educació lingüística i literària.
  •     Metodologia TILC
  •     Usos lingüístics