Sessió Diari Curricular PFZ Ribera d’Ebre

Ester Cunillera, de l’escola St. Llatzer de Tortosa ens ha ofert una videoconferència explicant el funcionament de l’eina digital en xarxa “DIARI CURRICULAR” per a l’educació primària dins el Pla de Formació del Professorat de la Ribera, amb una primera part general i una segona part pràctica de tastet, on han participat més de 30 mestres de la comarca.

Una eina que permet treballar al professorat de manera compartida al drive,  per a recollir o planificar evidències de l’aprenentatge i del que s’ha treballat en els diferents projectes o unitats didàctiques.

A partir del model que ofereix el Departament d’Educació es recomana no descarregar l’eina, sinó fer una còpia al vostre drive de cada model per a cada cicle o recull que el centre necessiti.

El Diari Curricular facilita la recollida d’informació bàsica dels elements curriculars que ha treballat un grup d’alumnes en el seu pas per l’escola. Permet revisions, ofereix gràfics i visualització dels resultats marcats.

En la sessió, s’ exposa com recollir les competències, continguts i criteris d’avaluació dels projectes o unitats que es treballen a l’aula amb l’alumnat. Seleccionant només alguns criteris d’avaluació per desenvolupar-los, fer gradacions i utilitzar-los per recollir dades.

Al final de la sessió ens mostra un exemple: Visitem Montserrat i ens endinsem en una pràctica.

Tenim la presentació a disposició dels equips docents assistents.

Agrair la claretat i dinàmica de la formadora, a més de la participació del claustre de la ZER Benissanet-Miravet, de l’escola St. Miquel d’Ascó i de l’Escola LLuís Viñas en aquesta sessió, entre d’altres centres de la comarca.

La formació continua a la ZER Benissanet-Miravet dins el PFZ.