Treballem els ODS a través de propostes STEAM

La ciència, la tecnologia, l’art i les matemàtiques són disciplines que ens poden ajudar a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), creats per les Nacions Unides com a repte comú fins el 2030. El Seminari STEAM dels Serveis Territorials d’Educació a Lleida ha preparat una proposta de treball a desenvolupar amb l’alumnat, sigui del nivell que sigui, entorn l’aprofundiment dels ODS a través d’un seguit de reptes STEAM.

Com fer-ho?

• Consulteu els objectius i reptes en aquest enllaç.
  • Trieu un dels Objectius.
  • Veureu que hi ha alguns reptes fortament vinculats a les STEAM i d’altres no tant. Podeu treballar el repte proposat per cada ODS o bé un repte d’iniciativa pròpia en cas que el proposat no estigui directament vinculat a les STEAM.
  • Dueu a terme l’activitat amb l’alumnat.
  • Enregistreu un vídeo (màx. 3 minuts) on l’alumnat expliqui com han desenvolupat l’activitat per assolir el repte.

Què he de fer si vull participar?

• Inscriviu-vos en aquest formulari abans del 8 de febrer 2021.
  • Els posteriors correus amb les indicacions s’adreçaran només als docents inscrits/es.

Qui hi pot participar?

• La participació pot ser en grups petits o grups-classe. Cada grup tria un ODS.
  • L’activitat està oberta a tots els nivells educatius.

Totes les  propostes tindran difusió a través de la publicació a diversos webs del Departament i també es mostraran en una presentació virtual en el marc de Ciència al Carrer 2021.

Esperem que us agradi aquesta proposta pensada per compartir les vostres activitats STEAM i que us animeu a participar-hi.