Fem planter per l’hort de l’escola!

L’hort escolar ecològic com a recurs pedagògic. La jornada tindrà dues vessants. Per una banda serà tècnic, per donar resposta a tots els dubtes que tinguem entorn a tot el que s’ha de tenir en compte a l’hora de posar-nos a fer el planter de l’hort (llavors, varietats locals, substrat, recipients, condicions ambientals, etc.). Per una altra banda tindrà un vessant pedagògic on s’exposaran diferents exemples de com aprofitar la tasca de fer el planter com a recurs educatiu. En concret en centrarem en com treballar el concepte de llavor i d’una forma més amplia com ens pot servir per introduir el concepte del model ésser viu.

Programa de la jornada

La jornada tindrà aquests punts:

17:30h Presentació de la Jornada. Sr. Josep Arderiu Ausiró, director dels Serveis Territorials del DACC a la Catalunya Central.
17:40h Introducció de la jornada. Sra. Margarida Feliu, vicepresidenta 3era del Consell Comarcal d’Osona. Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat. Assessora del Programa Escoles Verdes a la Catalunya Central.
17.50h Aspectes tècnics en la preparació del planter de l’hort. Utilització de varietats locals. Sra. Xènia Torras, enginyera tècnica agrícola i responsable del projecte Esporus de l’associació L’Era.
18.40h Aprofitament del planter com a recurs educatiu. Sr. David Segalés Masmitjà, educador ambiental. Departament d’Educació al Centre de Recursos Pedagògics d’Osona.
19.25h Torn obert de preguntes
19.30h Cloenda de la jornada

Aquesta jornada es realitza en línia. El dia abans de la jornada rebreu l’enllaç d’accés a l’aula virutal des d’on podreu seguir-la.

Podeu fer les inscripcions a través de RuralCat

Per més informació bustiacoordinaciossttcc@gencat.cat